امروزه یکی از انواع گونه های عسل طبیعی در استان های جنوبی کشور، عسل سدر مرغوب بوده که صادراتی گسترده با شرایطی ویژه به بازارهای داخلی و خارجی داشته است.
اهمیت مصرف عسل طبیعی و وجود آن در برنامه غذایی انسان ها سبب شده تا زنبورداران تقریبا از هر گیاه دارویی مفید و پرشهد موجود در هر منطقه ای، گونه های مختلفی از عسل طبیعی را تولید نموده باشند که خواص منحصربفرد درمانی و دارویی داشته اند.
در کشور ما یکی دیگر از پایگاه های تولیدی و صادراتی انواع عسل طبیعی، استان های جنوبی کشور بوده اند که توانسته اند یکی از مرغوب ترین انواع گونه های عسل طبیعی با نام عسل سدر یا عسل کنار را تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی نمایند.
البته شایان ذکر است که عسل مرکبات هم در باغات جنوب کشور تولید شده، اما خب تولید عسل کنار طبیعی از گستردگی بیشتری برخوردار بوده و امروزه استان خوزستان، یکی از تولیدکنندگان معتبر در زمینه تولید انواع عسل شناسنامه دار و مرغوب در کشور نام داشته که مجهز به آزمایشگاه های تخصصی مواد غذایی بوده است.
با توجه به سرمایه گذاری های مناسب صورت گرفته و استعداد خوب موجود در مراتع و باغات این استان ها، می توان شاهد گسترش میزان صادرات به دیگر بازارها و کشورها شد.
حال آیا می دانید که عسل سدر طبیعی چگونه تولید شده و مصرف می تواند چه خواص درمانی برای افراد دارا باشد؟

عسل جنوب

خواص عسل سدر جنوب

باید گفت که عسل سدر از درختی با نام سدر که دارای میوه هایی دوکی شکل با نام کنار بوده تولید گردیده و نام آن را گاها عسل کنار طبیعی هم می گویند. میوه درخت سدر، سرشار از انواع ویتامین ها مانند ویتامین C بوده که گفته می شود این ویتامین موجود در میوه کنار، از پرتقال هم بیشتر بوده است.
عسل سدر در فصل تابستان و تا اوایل پاییز برداشت می گردد و دارای رنگ عقیقی بوده است. برای مصرف عسل سدر طبیعی، خواص درمانی ذیل را برشمرده اند:

  • رفع عطش و تسریع در رشد کودکان.
  • کاهش دهنده حرارت بدن و تب بر.
  • از بین برنده ی انگل و کرم روده و معده.
  • پیشگیری از سرطان.
  • تقویت کننده ی قوای جنسی و انرژی زا.

در حال حاضر شما می توانید با تولیدکنندگان معتبر انواع عسل طبیعی در استان های جنوبی کشور، ارتباط داشته باشید و عسل سدر یا عسل کنار مرغوب را با قیمتی مناسب تهیه نماید و در جریان شرایط ویژه صادرات آن قرار بگیرید.