عسل اکالیپتوس یکی از گونه های خالص و مرغوب عسل طبیعی، امروزه از استان هایی چون خوزستان برداشت گردیده و شرایط ویژه برای صادرات روز به دیگر بازارهای سراسر کشور را داشته است.
درست است که هنوز هم در بسیاری از مناطق کشور، هنوز شاهد رونق زنبورداری و تولید بهترین و مرغوبترین عسل طبیعی نبوده ایم، اما تعداد تولیدکنندگانی معتبر در سطح کشور؛ توانسته اند نیاز بازارهای داخلی به عسلی خالص و اصل را پاسخگو باشند و حتی شاهد صادرات عسل ایرانی به دیگر کشورهای همسایه چون عراق و ترکیه نیز بوده ایم.
خوشبختانه باید گفت که در حال حاضر، کشور ایران از جلمه غنی ترین مناطق دنیا از نظر وجود تنوع بسیار فراوان در پوشش گیاهی گیاهان دارویی و شرایط اقلیمی مساعد بوده که بنظر می رسد با سرمایه گذاری ها و برنامه ریزی های بلند مدت، می توان شاهد رونق بسیار بالایی در صنعت زنبورداری ایران باشیم، اگر چه که این برنامه ریزی ها در برخی از استان های کشور صورت گرفته و تولیدکنندگانی معتبر از انواع عسل ایرانی، داشته ایم.
با توجه به وجود تولیدکنندگان معتبر در کشور، خب طبیعی است که در مناطق گوناگون کشور، انواع گونه های مفیدی از عسل طبیعی برداشت شده که هنوز هم تعداد بیشتر مصرف کنندگان عسل، با خواص مصرف این گونه ها آشنایی نداشته و یا حتی نام آنها را هم نشنیده اند.
حال آیا می دانید که عسل اکالیپتوس، یکی از گونه های مفید عسل دارویی تولید شده در کشور ما بود که خواص درمانی فراوانی نیز داشته است؟ آیا می دانید که امروزه شرایط بسیار خوبی برای صادرات عسل اکالیپتوس، فراهم گردیده است؟

عسل خالص

صادرات عسل اکالیپتوس و خواص آن

همانطور که متوجه شدید، امروزه در کشور ما، گونه های مختلفی از عسل طبیعی برداشت گردیده که اگر در خالص ترین نوع خود تهیه و مصرف گردد، می تواند خواص مفید دارویی و درمانی را داشته باشد.
اکالیپتوس درختی چند ساله و بومی کشور استرالیا بوده که آن را از جمله سریع رشدترین درختان دنیا می شناسند که برگ های آن در طب سنتی، دارای خواص مفیدی بوده و از آن در درمان تب و دردهای رماتیسمی، بهره برده اند.
گفتنی است که این گیاه، در کشور ما، در استان هایی چون خوزستان و نواحی شمالی، جنوبی و مرکزی دشت های ایران رویش داشته است و به سبب آنکه از میزان شهد خوبی برخوردار بوده، زنبور عسل علاقه شدیدی به جمع آوری شهد این گیاه و تولید عسل از آن داشته است.
شایان ذکر که عسل اکالیپتوس، گونه ای از عسل دارویی بوده که خالص ترین نوع آن می تواند خواص درمانی ذیل را داشته باشد:

  • درمان سرماخوردگی و آنفلونزا.
  • تقویت سیستم ایمنی بدن.
  • درمان انگل و کرم معده و روده.
  • بهبود برونشیت و مالاریا.
  • درمان آسم و تنگی نفس.

با توجه به خواص مفیدی که عسل اکالیپتوس داشته، امروزه مراکز صادراتی معتبر در کشور، با شرایط ویژه ای، آماده ی صادرات بهترین و خالص ترین عسل اکالیپتوس به بازارهای سراسر کشور با قیمت مناسبی بوده اند.
برای آگاهی از شرایط  صادرات انواع عسل ایرانی به خصوص عسل اکالیپتوس، می توانید با مشاورین مراکز معتبر صادراتی در کشور، ارتباط مستقیم داشته باشید.