آیا می دانید بسته بندی انواع عسل در کدام شرکت ها صورت می گیرد؟ آیا شرکت
های پخش و توزیع انواع عسل مرغوب تولیدی در استان لرستان را می شناسید؟
عسل از پرخاصیت ترین و مقوی ترین انواع مواد غذایی موجود در دنیای امروزی بوده که زنبورهای عسل با جمع آوری شهد شیرین گل های انواع گیاهان توانسته اند این ماده شفابخش را تولید نمایند.
مصرف روزانه عسل که مورد توصیه اکثر متخصصین و مشاورین تغذیه و گوارش بوده، توانسته خواصی مفید در تقویت دستگاه گوارش، تقویت حافظه و مغز، جلوگیری از سنگ کلیه و مثانه، و حتی کاهش وزن در افراد گوناگون با هر طبعی دارا باشد.
در حال حاضر در کشور، استان هایی چون همدان، کردستان، اصفهان، اردبیل و لرستان از معدود تولیدکنندگان معتبر عسل طبیعی در کشور بوده اند که توانسته اند با تولید انبوه عسل، صادراتی را به بازارهای کشور داشته باشند.
اما در این بین می توان سهم استان لرستان را در تولید عسلی مرغوب در کشور بیشتر دانست و ادعا نمود که این استان توانسته، رتبه اول را در تولید عسل مرغوب و طبیعی در کشور دارا باشد.

چگونگی بسته بندی انواع عسل
اگر تابحال به فروشگاهی برای تهیه عسل رفته باشید، حتما انواع عسل های بسته بندی شده را دیده اید و شاید این سوال برایتان پیش بیاید که نحوه بسته بندی این نوع عسل ها به چه صورت بوده است؟
امروزه در شرکت هایی در دنیا و در ایران، عمل بسته بندی انواع عسل با استفاده از دستگاه های مخصوصی صورت می گیرد و می توان گفت که یکی از مراحل پایانی و مهم در توزیع عسلی مرغوب و درجه یک به بازار همین امر بوده است.
یکی از متداول ترین انواع ظروف برای بسته بندی عسل، ظروف شیشه ای و یا پلی اتیلنی بوده که امروزه تقریبا تمامی شرکت های موجود از این ظروف برای بسته بندی عسل بهره برده اند.
اما عمدتا با توجه به وزن سبک و قیمت ارزانتر ظروف پلاستیکی، امروزه استفاده از این ظروف هم شایع گردیده و در بازار انواع آن موجود بوده است.
شایان ذکر است با توجه به اینکه بسته بندی عسل هم یکی از موارد مهم در عرضه عسلی مرغوب به بازار بوده، ظروف عسل باید عاری از هرگونه بو و مقاوم در برابر ورود رطوبت به داخل آن باشد و در شرایطی کاملا بهداشتی نیز بسته بندی صورت گیرد.