آیا می دانید که انواع عسل دارویی و درمانی تولید شده در کشور ما، چه خواصی را داشته اند؟ آیا با شرکت های معتبر صادراتی انواع عسل درمانی آشنایی داشته اید؟
امروزه بنظر می رسد که نقش درمانی و دارویی مصرف عسل طبیعی، از اهمیت ویژه ای میان تمامی مصرف کنندگان عسل در دنیا برخوردار بوده و به جرئت می توان گفت که ایران، یکی از پایگاه های مهم در تولید انواع عسل درمانی در دنیا لقب داشته و که همواره صادراتی را به کشورهایی چون ترکیه، امارات و عراق صورت داده است.
در کشور ما، صنعت زنبورداری به دنبال دارا بودن استعداد بکر در زمینه وجود پوشش گیاهی متنوع، از رونق چشمگیری برخوردار بوده و بنظر می رسد که با سرمایه گذاری های مناسب صورت گرفته، می توانیم شاهد افزایش میزان صادرات و تجارت عسل طبیعی نیز باشیم.
بله خوشبختانه امروزه در مراکز استان هایی چون، لرستان، کردستان، اردبیل و یا خوزستان، شاهد وجود شرکت های معتبر تولید و صادرات انواع عسل دارویی و درمانی بوده ایم که خب توانسته اند در صادرات این ماده ارزشمند به بازارهای داخلی و حتی خارجی، موفق باشند.
حال آیا می دانید که مقصود از یک عسل دارویی چیست و انواع عسل دارویی برداشت شده در مناطق گوناگون کشور ما، از چه خواصی برخوردار بوده اند؟

عسل دارویی چیست؟

گفتنی است که اگر در یک منطقه ای خاص که زنبورداران اقدام به بردن کلنی های زنبورعسل خود به آن منطقه نموده اند، دارای گیاهی غالب باشد، خب طبیعی است که زنبورعسل، علاقه شدیدی به جمع آوری شهد آن گیاه داشته و عسلی که از آن تولید می گردد، موسوم به عسل تک گل یا عسل دارویی بوده است.
یک عسل دارویی تولید شده از شهد یک گیاه، می تواند تمامی خواص منحصربفرد درمانی و دارویی آن گیاه را در بالاترین تأثیرگذاری داشته و خوشبختانه در کشور ما که تنوع بسیار زیادی در پوشش گیاهی اکثر مناطق وجود داشته، شاهد تولید گونه هایی مفید از انواع عسل دارویی بوده ایم.
عسل گون، یکی از گونه های مفید عسل تک گل و دارویی بوده که عمدتا در بیشتر مناطق کشور برداشت گردیده و از جمله مشهورترین گونه های عسل طبیعی نام داشته که مصرف آن می تواند مفید برای بیماران دارای کم خونی باشد.
یا عسل سدر برداشت شده در استان های جنوبی کشور، عسلی مرغوب و با خواص فراوانی بوده که از جمله خواص منحصربفرد آن، می توان به درمان مشکلات جنسی اشاره داشت.
و از جمله دیگر انواع عسل های دارویی می توان به عسل آویشن، عسل زرشک، عسل عناب، عسل اقاقیا، عسل گل شوید، عسل بابونه و دیگر گونه های مفید عسل طبیعی اشاره داشت که مصرف هر یک، خواص درمانی فراوانی را داشته است.
عمدتا برداشت عسل در کشور ما، در دو فصل پاییز و بهار صورت گرفته که خب عمده برداشت انواع عسل های تک گل، در فصل پاییز بوده و با توجه به تنوع فراوان پوشش گیاهی در فصل بهار، می توان شاهد برداشت انواع عسل چندگل یا چهل گیاه بود.
امروزه فرصت ویژه ای برای صادرات انواع عسل دارویی توسط شرکت های معتبر صادراتی در کشور به وجود آمده که شما می توانید برای آگاهی از شرایط ویژه این صادرات، با مشاورین این شرکت های صادراتی، در ارتباط مستقیم باشید.