امروزه شرکت هایی معتبر در استان لرستان، انواع عسل طبیعی و مرغوب این
استان را به صورت عمده و فله ای آماده صادرات با قیمت مناسبی نموده اند.
با توجه به اینکه عسل، امروزه توانسته نقش موثر و فزاینده ای را در سلامت انسان ها  دارا باشد و کمتر کسی می تواند این ادعا را رد نماید، شرکت های پخش و توزیع انواع عسل طبیعی، رقابت خوبی در سطح کشور با هم داشته اند.
البته متأسفانه باید اذعان داشت که هنوز تا رسیدن به بالاترین درجه پیشرفت در تولید انواع عسل مرغوب و کاملا طبیعی، بسیاری از تولیدکنندگان کشور فاصله داشته و تعداد تولیدکنندگان معتبر عسل اصل و شناسنامه دار در کشور، حتی به تعدا انگشتان دو دست هم نمی رسد.
همین امر سبب گردیده تا در بازارهای فروش عسل، شاهد حضور عرضه کنندگانی ناشناخته باشید که توانسته انواع عسل های تقلبی و مصنوعی که زنبورهای عسل هیچ نقشی را در تولید آنها نداشته را در این بازار ها عرضه نموده باشند.
اما به جرئت می توان گفت که امروزه استان لرستان توانسته با تولید بیش از 1000 تن عسل در سال و دارا بودن تعداد نزدیک به 2000 زنبوردار فعال در سطح استان، انواع عسل طبیعی و درمانی را تولید و در این میان رتبه اول را در مرغوبیت عسل تولیدی در کشور را دارا بوده است و کمی از دغدغه ی نیاز بازار به عسلی اصل و طبیعی را کاسته است.
شرکت هایی معتبر در این استان، با بسته بندی انواع گوناگون عسل، در بسته بندی های کاملا بهداشتی، که به صورت ظروف شیشه ای و عمدتا نیم کیلویی و یک کیلویی بوده اند، آماده صادرات به تمامی بازارهای سراسر کشور بوده اند.