آیا می دانید که امروزه تولیدکنندگان معتبر عسل ایرانی در کشور، توانسته اند با تولید انواع عسل شناسنامه دار، شرایط ویژه صادرات آنها را به بازار صورت داده تا دغدغه ای برای خرید عسل وجود نداشته باشد؟
امروزه مصرف کنندگان جدی عسل در کشور ما، از نگرانی بسیاری پیرامون چگونگی تهیه یک عسل خالص و مرغوب، برخوردار بوده اند و به سبب آنکه وجود بیش از 50 تا 60 درصد انواع عسل های تقلبی را در بازارا می دانند، بنظر می رسد که درصد بسیاری از این افراد، از خرید عسل و مصرف آن، منصرف گردیده اند که خب بنظر می رسد امروزه بعضا بی مهری هایی هم نسبت به مصرف عسل طبیعی صورت گرفته است.
مصرف کنندگان عسل، خواهان تهیه عسلی خالص و اصل در کیفیتی بالا و قیمتی مناسب بوده اند، چرا که آنها می دانند، مصرف عسل خالص و طبیعی می تواند در درمان بسیاری از مشکلات و امراض کمک شایانی نماید.
امروزه به جرئت می توان ادعا کرد که یکی از قطب های مهم در زمینه زنبورداری و تولید فرآورده ای ارزشمند با نام عسل طبیعی، کشور ایران نام داشته و با توجه به این امر، در حال حاضر می توان تجارت عسل طبیعی را از بزرگترین تجارت های کشور نام برد.
عسل از جمه سخت فاسدترین و یا به عبارت دیگر، دیرفاسدترین ماده ی غذایی شناخته شده از گذشته تا به امروزه بوده که به سبب امکان آسان در حمل و نقل و نگهداری، امروزه می تواند در بسیاری از استان های کشور ما، از شرایط ویژه و مطلوب صادراتی به بازارهای داخلی و حتی خارجی برخوردار باشد.
در حالی که هنوز هم تعداد تولیدکنندگان و مراکز صادراتی معتبر انواع عسل طبیعی در کشور معدود بوده و می بایستی سرمایه گذاری ها و برنامه ریزی های مناسبی در این حوزه صورت بگیرد، اما در این میان می توان نام تولیدکنندگانی در استان های لرستان، کردستان، همدان، اردبیل، اصفهان و خوزستان را برجسته دانست که توانسته اند انواع عسل ناب ایرانی را روانه بازارهای داخلی و حتی خارجی نمایند.
اما آیا می دانید که امروزه این تولیدکنندگان معتبر، چگونه باید در شناساندن یک عسل ناب و خالص به مصرف کنندگان جدی عسل، کوشا باشند تا با مصرف این ماده ارزشمند و با توجه به وجود انواع عسل های تقلبی و مصنوعی، شاهد ارتقای سطح سلامت افراد جامعه باشیم؟

انواع عسل

تولید عسل شناسنامه دار

بله باید گفت که بنظر می رسد امروزه تولیدکنندگان معتبر عسل ایرانی در کشور، تنها راهکار مطمئنی که پیرامون عرضه عسل خالص و طبیعی را به مصرف کنندگان آن داشته اند، عرضه انواع عسل شناسنامه دار و تست شده در آزمایشگاه های کنترل کیفی و تخصصی مواد غذایی بوده است که نشان دهنده میزان درصد بالای مرغوبیت و خلوص عسل تولید شده می باشد.
بله خوشبختانه امروزه تولیدکنندگانی معتبر در کشور، پس از برداشت عسل از زنبورداری های خود، آنها را در آزمایشگاه های تخصصی و کنترل کیفی خود، مورد آزمایش قرار داده و اگر از درصد مرغوبیت قابل قبولی برخوردار بوده، با درج برچسبی پیرامون اصل و شناسنامه دار بودن عسل بر روی بسته بندی های عسل، آن را روانه بازارهای فروش نموده اند.
اگر چه که باز هم امروزه متأسفانه در زمینه عرضه انواع عسل های با برچسب های تقلبی هم سوء استفاده هایی توسط برخی از عرضه کنندگان صورت گرفته، بنظر می رسد که شناخت مراکز معتبر تولید و ارتباط داشتن با نمایندگی های معتبر آنها، می تواند کمک شایانی را در تهیه عسلی اصل و خالص را به مصرف کنندگان نماید.
با توجه به اهمیت مصرف عسل طبیعی و وجود آن در برنامه غذایی انسانها، امروزه شرایط ویژه صادرات انواع عسل شناسنامه دار توسط مراکز تولیدی معتبر بوجود آمده و شما می توانید به طور مستقیم با کارشناسان و مشاورین این مراکز صادراتی در ارتباط بوده و از این شرایط ویژه، آگاهی پیدا کنید.