مسمومیت غذایی در اثر وجود باکتری در غذاست که با تولید مواد سمی و مضرر می تواند باعث بروز این ناراحتی شود. امروزه در تمام جهان، درمان مسمومیت در مراحل اولیه با عسل و آبلیموی طبیعی صورت می گیرد. صادرات عسل طبیعی نیز در راستای آن رونق گرفته است.
اکثر افراد جامعه هر از گاهی به دلایل مختلف دچار مسمومیت های غذایی می شوند، این عارضه به علت وجود باکتریها و مواد سمی در غذاها بوده و باعث ایجاد مسمومیت می شود. از جمله نشانه های این بیماری سرگیجه، استفراغ، تهوع، سردرد و سرگیجه می باشد.
در صورت ابتلا به این بیماری بدن آب زیادی را از دست می دهد در این صورت بنا به توصیه ی اطبا، می باید آب آشامیدنی به مقدار فراوان مصرف شود. یک راه ساده و خانگی جهت درمان مسمومیت غذایی، مصرف شربت عسل که از آب خنک، آبلیمو و عسل تشکیل شده است، می باشد. عسل به علت داشتن آنتی بیوتیک طبیعی، باکتریهای موجود در دستگاه گوارشی را از بین برده و بیماری را برطرف می کند.
کاربرد وسیع عسل در علم پزشکی باعث شده که این مایع طلایی، به یک داروی ارزشمند تبدیل شده و فعالیت در زمینه ی تولید، صادرات، خرید و فروش آن سود فراوانی داشته باشد. تولید کنندگان محترم می توانند برای فروش و صادرات محصول خود با شرکت های صادراتی تماس گرفته و هماهنگی لازم را انجام دهند.

.