ترکیب عسل و لیموترش به علت خواص فراوانی که این دو ماده ی غذایی دارند معجون معجزه آسایی تولید می کند که می تواند برای درمان بسیاری از بیماریها و همچنین لاغری و کاهش وزن مفید واقع شود. خواص طبی و ضدباکتری عسل موجب گرمی بازار صادرات عسل می شود.
لیموترش و عسل هر دو به علت داشتن خاصیت آنتی باکتریال قوی می تواند یک ترکیب ضد میکروب و ضدعفونی کننده ای تولید کند که مصرف آن می تواند بسیاری از بیماریهای عفونی را درمان کند. همچنین این معجون باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و دستگاه گوارش را پاکسازی می نماید، فشار خون و کلسترول را تعدیل و خون را تصفیه می نماید. وجود لیمو ترش در این ترکیب وزن را کاهش داده و چربی های انباشته در نقاط مختلف بدن را آب می نماید. مصرف این معجون سرماخوردگی و آنفلوآنزا را به کلی از بین برده و سرفه و زکام را درمان می نماید. عفونتهای دستگاه دفع ادرار و سنگ کلیه و مثانه را می توان با خوردن این معجون برطرف نمود. استفاده از مخلوط لیمو ترش و عسل به عنوان ماسک پوست را صاف و شفاف کرده و زخمها و جوشهای آن را از بین می برد.
این مورد تنها قطره ای از دریای بیکران استفاده از عسل و ترکیبات آن در پزشکی و طب سنتی است که باعث شده صادرات و تجارت عسل به یک فعالیت اقتصادی جهانی تبدیل شود.