خواص موجود در عسل طبیعی دیابتی سبب شده که برای مصرف بیماران که مبتلا به قند خون هستند مفید باشد، این محصول با قیمت مناسب به بازار عرضه می شود.
بسیاری از مبتلایان به دیابت در مورد مجاز یا ممنوع بودن مصرف عسل در هنگام ابتلا به این بیماری نظریات گوناگونی را شنیده اند و ممکن است با تردیدهایی در این خصوص مواجه باشند.
اگر چه بهترین پاسخ گو به این پرسش پزشک معالج می باشد که با توجه به وضعیت بیمار و میزان قند خون وی محدودیت های تغذیه ای را تعیین می کند، اما در مجموع می توان گفت در مبتلایان به دیابت، مصرف عسل بی رویه هم مضر است، همان طور که مصرف قند ضرر دارد ولی این افراد با توجه به خواص جانبی عسل و همچنین وجود فرکتوز که جهت جذب به سلول ها نیازی به انسولین ندارد، می توانند با نظر پزشک عسل را جایگزین مقدار قند اضافی در رژیم غذایی آنها مجاز نیست چرا که عسل علاوه بر فروکتوز، گلکوز قابل توجهی هم دارد. همچنین در صورت امکان این بیماران بهتر است از عسل دیابتی استفاده کنند.
نمی توان به طور قطعی گفت که این عسل، بیماری دیابتی را درمان می کند ولی تحقیقات علمی نشان داده است که اگر بیماران دیابتی بتوانند این عسل را جایگزین سایر شیرینی جات مصرفی روزانه خود کنند و در مجموع روزانه یک قاشق غذا خوری از این عسل را مصرف کنند، نه تنها قند خون آنها افزایش پیدا نخواهد کرد، بلکه خواص مفید عسل نیز در بدنشان نمایان خواهد شد.
باتوجه به مطالب فوق مصرف کنندگان این محصول اغلب بیماران دیابتی هستند که می توانند بهترین عسل دیابتی را از سایت عسل ایران خریداری نمایند.