کلنی فعال کندو زنبورعسل چیست؟ آیا از قیمت انواع کلنی کامل انواع نژاد های زنبورمعمولی، آگاهی داشته اید؟ کلنی زنبورعسل چگونه خرید و فروش می گردد؟
حتما می دانید که امروزه زنبورداران برای تولید فرآورده ای ارزشمند، یعنی انواع گونه های عسل طبیعی، اقدام به جابجایی کلنی های زنبورعسل خود به مناطقی که از شهد گل گیاه مورد نظر وجود داشته، نموده اند و توانسته اند با تولید این فرآورده ی مهم، گامی مهم در ارتقای سطح سلامت افراد جامعه، برداشته باشند.
اما حتما این سوال برایتان به وجود آمده، که مقصود از کلنی زنبورعسل چیست؟ آیا می دانید که در یک کلنی زنبورعسل، چه تعداد زنبور وجود داشته و یا نژادهای این زنبورهای عسل، چه بوده است؟

کلنی کندو عسل

کلنی زنبورعسل چیست؟

کلنی به معنای به صورت اجتماعی زندگی گردن و تقسیم وظایف در کندو عسل بوده که در یک کلنی، بیش از 40 هزار زنبور کارگر، 3 هزار زنبور نر و یک زنبور ملکه، با توجه به سنی که داشته اند، هر یک اقدام به وظیفه ی خود در کندو عسل، نموده اند.
زنبورهای کارگر یا همان ماده، وظیفه تأمین تغذیه ای دیگر زنبورها در کندو را بر عهمده داشته و این کار را با جمع آوری گرده گل و تولید ژل رویال، صورت داده اند.
زنبورهای نر هم که وظیفه ی بارور نمودن زنبور ملکه را بر عهده داشته اند. زنبور ملکه در تمام طول عمر بیش از 5 ساله ی خود، از ژل رویال تغذیه نموده که گفتنی است همین امر سبب شده تا هم طول عمر بیشتر داشته و هم آنکه از قدرت باروری برخوردار باشد.
شایان ذکر است که کلنی فعال زنبورعسل، به کلنی ای گفته می شود که زنبور ملکه در آن وجود داشته باشد و حالب است بدانید که قیمت یک کلنی فعال زنبورعسل را، سن ملکه موجود در آن، تعیین می نماید.
امروزه یکی از نژادهای مشهور زنبورعسل که در دنیا شناخته شده می باشد، نژاد زنبورهای معمولی و یا اروپایی بوده که این از این نژاد هم، 5 نژاد زنبورعسل شناخته شده و به صورت یک کلنی کامل، می تواند به فروش برسد.
از جمله این نژادها، می توان به نژاد زنبورعسل ایتالیایی، زنبورعسل قفقازی، زنبورعسل ایرانی، زنبورعسل سیاه و زنبورعسل کارنیولان اشاره داشت.
نژاد زنبورعسل ایرانی، از جمله نژادهای موطن کشور ما بوده که دارای رنگ ترکیبی سیاه و زرد می باشد و در خرداد ماه فصل بهار، از رشد بسیار خوبی برخوردار بوده است.
خریداران کلنی زنبورعسل از نژادهای گوناگون، باید به موارد ذیل توجه داشته باشند:
ملکه باید ملکه ی همان سال خریداری شده باشد تا بتواند بازدهی بالایی داشته باشد. سن ملکه یک ملاک اساسی در خرید کلنی است و اینکه به طور کلی، کلنی خریداری شده، باید تولید سال باشد و ملکه آن در همان سال اول، تخم ریزی نموده باشد.
برای آگاهی از لیست قیمت انواع کلنی زنبورعسل، می توانید با عرضه کنندگان معتبر در این زمینه، ارتباط مستقیم داشته باشید.