آیا می دانید که مشخصات و ویژگی های موم خالص عسل چیست؟ چه کاربردهایی برای موم عسل در صنایع گوناگون می شناسید؟ قیمت خرید موم خالص عسل در بازار چه نرخی داشته است؟
موم عسل ماده ای زرد رنگ، غیرقابل تجزیه همانند چربی ها و حاوی انواع استرها و اسیدها می باشد که توسط غدد زیر شکمی زنبورها در کندو تولید شده و وجود آن برای تولید فرآورده ای مهم چون عسل طبیعی، ارزشمند بوده است.
به طور کلی موم عسل باید در کندو تشکیل شده باشد تا وقفه ای در تولید عسل طبیعی به وجود نیاید و گاها دیده شده که اگر امکان تولید موم توسط زنبورعسل در کندو وجود نداشته، زنبورداران با استفاده از دستگاه های تولید موم، انواع موم ورقه ای و صنعتی را تولید کرده تا میزان تولیدات عسل خود را افزایش داده باشند.
حال آیا می دانید که به سبب آنکه موم عسل با بدن انسان ها سازگاری کمتری داشته، کمتر توصیه شده تا عسل با موم مصرف گردد و از موم عسل، بیشتر در صنایع دیگر بهره برداری نموده اند؟

موم خالص

کاربردهای موم عسل کدامند؟

همانطور که متوجه خواص و ترکیبات موم عسل شدید، باید بدانید که امروزه موم عسل به سبب آنکه خب قابل جذب توسط بدن انسان ها نبوده، می تواند در صنایع دیگر مورد بهره برداری قرار بگیرد.
امروزه در صنعت تولید لوازم آرایشی و بهداشتی، درصد بالایی از بهره برداری صورت گرفته و گفتنی است که موم عسل سبب پایدار شدن درصد آب موجود در لوازمی چون، انواع کرم ها، لوسیون ها و نرم کننده ها گردیده است.
موم عسل به واسطه خاصیت شکل پذیری آسان و نقطه ذوب بالا، در صنعت قالبسازی و تولید شمع مورد استفاده قرار گرفته است.
شاید برایتان جالب باشد که بدانید امروزه از موم عسل به عنوان روکش هایی برای قرص ها جهت بلعیدن آنسان ها، مورد استفاده قرار گرفته است.
گفتنی است که یک موم خالص، دارای عطری مشابه یک عسل طبیعی می باشد و امروزه شما می توانید انواع موم خالص عسل را با قیمت بسیار مناسبی از مراکز فروش معتبر، خریداری کنید.