آیا با عسل گندم سیاه و خواص آن آشنایی دارید؟ آیا می دانید این گیاه برای
بار اول در ایران کجا کاشته شد؟ خیلی کم افرادی پیدا می شوند که برای خرید
عمده یا جزئی عسل، این نوع عسل را انتخاب کنند.
اولین چیزی که همه ی ما با اسم گندم سیاه در ذهنمان شکل می گیرد شکل و ظاهر گندم می باشد و تصور می کنیم به طور حتم این گیاه هم به همین شکل می باشد اما باید بگوییم اگر چنین تصوری دارید کاملا غلط است این گیاه اصلا در این خانواده جا نمی گیرد بلکه تقریبا هم خانواده ی ریواس می باشد گاهی اوقات این گیاه را با نام دیگرش یعنی گندم گاوی نیز یاد می کنند. اما خواص خود این گیاه و عسل بدست آمده از آن چیست؟

گندم سیاه
این گیاه نخستین بار در اردبیل کاشته شد باید گفت جزو دسته محصولاتی است که با کمی رطوبت، سریع سر از خاک بیرون می آورد و به بذر تبدیل می شود در نتیجه گیاه دردسر آوری نیست گاهی اوقات حتی برای غذای حیوانات اهلی مانند گاو و گوسفند نیز کاربرد دارد، اما این گیاه را برای بدن انسان دست کم نگیرید به خاطر اینکه حاوی آهن، گروه ویتامین های B، روی و … می باشد.
این گندم برای کسانی که قصد دارند از افزایش وزن یا به عبارتی چاقی راحت شوند توصیه می شود، این گندم حتی به عنوان عامل بازدارنده ی سرطان هایی از قبیل سرطان روده بزرگ معرفی شده است. پس این گیاه را دست کم نگیرید.

عسل گندم سیاه
این عسل خیلی طرفدار آنچنانی ندارد در واقع باید گفت از برخی از جهات بسیار مظلوم واقع شده شاید یکی از دلایلی که مردم رغبتی به خرید این عسل ندارند رنگ سیاه آن می باشد ولی بخاطر داشته باشید از ظاهر این عسل در مورد آن قضاوت نکنید زیرا طی تحقیقات علمی ثابت شده در درمان های سرفه هایی که به دلیل عفونت در بدن ایجاد شده است و بسیار آزردهنده اند عملکردی مانند داروهای شیمیایی ساخته شده در پزشکی دارد.
قیمت این عسل اصلا گران نمی باشد پس خرید آن برای عموم قشر های مردم ممکن است