عسل چندگیاه خالص یکی از انواع عسل های پرخاصیت و ارزشمند دارویی با ترکیبی
از خواص شهدهای گوناگون بوده که در لرستان مرغوبترین نوع آن تولید و خریدی
با قیمت مناسب داشته است.
استان لرستان یکی از معدود تولیدکنندگان معتبر انواع عسل خالص و ناب تولیدی در کشور بوده که توانسته با پرورش بیش از 2000 زنبوردار در این استان، با تولید چیزی نزدیک به 1500 تن عسل سالیانه، رتبه نخست را در حوزه مرغوبیت عسل موجود در بازارهای فروش دارا باشد.
شایان ذکر است که در این استان انواع عسل گون، عسل آویشن و عسل شتیزه در بهترین و مرغوبترین نوع خود تولید، و در حال حاضر یکی از پرفروش ترین انواع عسل های موجود عسل گون و عسل چندگیاه می باشد. حال آیا می دانید که عسل چندگیاه چیست؟
عسل چندگل یا چندگیاه، نوعی عسل طبیعی که ترکیبی از انواع گوناگون شهدهای شیرین گل ها می باشد و به عبارت دیگر می توان گفت که عسل چندگیاه خواص ترکیبی از انواع عسل تولید شده را دارا می باشد که می تواند رنگ متفاوتی را به همراه داشته باشد.
بله در استان لرستان نیز به واسطه پوشش گیاهی مستعد و غنی آن از لحاظ وجود گیاهان دارویی چون گون و آویشن، عسل چندگیاه این استان نیز از مرغوبیت بالایی برخوردار بوده است.
لازم به ذکر است که مصرف عسل چندگل طبیعی می تواند خواصی چون تقویت کنندگی و آرامش اعصاب، ضداسهال و یبوست، مفید برای ایجاد خواب راحت، ضدسنگ کلیه و ضدآسم را دارا باشد.
در حالی که به هیج وجه نمی توان به هر عرضه کننده ای در بازارهای فروش عسل اعتماد نمود و امکان خرید عسل تقلبی و مصنوعی  بسیار زیاد وجود داشته، شناخت عرضه کنندگان و تولیدکنندگان معتبری چون مراکز فروش عسل اصل لرستان، می تواند بهترین راهکار برای خریدی بدون دغدغه و تضمینی باشد.