چگونه می توان عسل ناب را با قیمتی ارزان در بازارهای فروش تهیه نمود؟ عسل
تولید شده در استان لرستان چه ویژگی هایی را دارا بوده که عسل مرغوب کشور
لقب گرفته است؟
با توجه به اینکه در جامعه امروزه وجود انواع مواد مضر برای سلامتی انسان وجود داشته، بدون شک وجود یک ماده غذایی ارزشمند که دارای خواص درمانی و تغذیه ای مناسب برای سلامت انسان را دارا باشد، به شدت احساس شده است.
اگر در انتخاب این ماده غذایی تردید داشته اید، باید گفت که طبق توصیه مشاورین تغذیه و گوارش، عسل با دارا بودن تمامی ترکیبات مهم و ضروری برای بدن انسان، مانند انواع مواد مغذی و معدنی و  ویتامین ها، می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای مواد مضر امروزی باشد.
باید گفت مصرف روزانه عسل می تواند خواصی چون، ضدمیگرن، ضدکم خونی، ضدسرفه، ضدچاقی و بسیاری دیگر از خواص مفید را دارا باشد.

نکات مهم پیرامون تهیه عسل
مصرف کنندگان عسل باید این امر را بدانند که مصرف عسل در صورتی که در اصل ترین و طبیعی ترین نوع خود تهیه گردد می تواند خواص تغذیه ای و درمانی مفیدی را دارا باشد.
پس امروزه با توجه به وجود انواع عسل های تقلبی و مصنوعی در بازارهای فروش عسل، باید نهایت دقت را در حوزه شناخت تولیدکنندگان معتبر عسل داشته، تا بتوانید عسلی اصل را تهیه نمایید.
نکته ی مهمی که امروزه برخی از فروشندگان عسل پیرامون تشخیص عسلی اصل از تقلبی ذکر نموده اند، تأثیر رنگ عسل و یا شکرک زدن آن بوده و برخی به اشتباه پنداشته اند که شکرک زدن عسل نشانه تقلبی بودن آن است.
اما باید گفت که مواردی چون رنگ عسل، بسته به محیط تولید عسل متفاوت بوده و اینکه شکرک زدن عسل یکی از نشانه های عسلی اصل و به سبب خاصیت تبلور آن بوده است.

جایگاه عسل تولیدی استان لرستان در کشور
باید گفت امروزه استان لرستان، از جمله معدود تولیدکنندگان معتبر عسل در کشور بوده که توانسته با استفاده از طبیعت بکر این استان، تولیدکنندگانی معتبر را در خود داشته باشد و در حوزه مرغوبیت عسل تولیدی در کشور، رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
عسل تولیدی در استان لرستان، با توجه به دارا بودن آزمایشگاه های تست مرغوبیت عسل، عسلی اصل و کاملا ارگانیک در کشور بوده و تهیه اصل ترین نوع آن با قبمت مناسب امروزه در بازارهای فروش معتبر امکان پذیر گردیده است.
بدون شک شناخت تولیدکننده معتبری چون استان لرستان، می تواند در خرید عسلی ناب با قیمتی ارزان و مناسب تر شامل حال مشتریان و مصرف کنندگان عسل باشد.