آیا می دانید که پایین بودن درصد ساکارز عسل، نشان از مرغوبیت آن است؟ انواع عسل دیابتی دارای درصد ساکارز پایینی بوده اند که امروزه از مراکز معتبر، با قیمت ارزانی برای افراد دیابتی قابل خریداری می باشند.
شاید از دسته افرادی که نگرانی جدی پیرامون مصرف عسل داشته اند، افراد دیابتی می باشند، چرا که آنها نگران درصد مواد قندی موجود در ترکیبات عسل بوده اند و شاید بسیاری از این افراد حتی توسط پزشک خود، از مصرف عسل منع گردیده اند.
قبل از آنکه به موضوع مصرف عسل توسط افراد دیابتی بپردازیم، باید گفت که مواد قندی موجود در یک عسل خالص که مستقیما از شهد گل های گیاهان دارویی توسط زنبورعسل بدست آمده، کاملا ساده و با نام مواد مونوساکاریدی معروف بوده اند که به هیچ وجه مضرات انواع مواد قندی و شکردار را دارا نبوده اند.
گفتنی است که بیش از 80 درصد ترکیبات عسل طبیعی، شامل انواع مواد قندی ساده مانند گلوکز و فرکتوز بوده و انواع عسل های خالص، دارای ساکارز کمتر از 5 درصد نیز بوده اند. شاید بتوان گفت که تنها دلیل نگرانی عمده افراد و حتی عامل پایین آمدن مرغوبیت عسل، وجود درصد بالای ساکارز در ترکیبات عسل بوده و تولیدکنندگان همواره به دنبال تولید عسلی با ساکارز پایین بوده اند.
خب افراد دیابتی هم از این عامل نگران بوده اند و به همین سبب، از مصرف عسل خودداری نموده اند. اما آیا می دانید که امروزه تولیدکنندگان معتبر عسل در کشور، انواع عسل های با ساکارز کمتر از حتی 1 درصد را تولید نموده اند که مصرف اینگونه عسل ها می تواند برای افراد دیابتی نیز مفید باشد و نگرانی برای مصرف عسل طبیعی را از میان ببرد؟

عسل دیابتی

تولید انواع عسل دیابتی

از آنجا که مصرف عسل طبیعی و خالص از اهمیت بالایی برای تمامی افراد جامعه برخوردار بوده، امروزه تولیدکنندگان معتبر به دنبال تولید انواع عسل خالص و با درصد مناسبی از ساکارز بوده اند که توانسته باشد در ارتقای سطح سلامت افراد جامعه نیز، سودمند باشد.
در حال حاضر، توسط تولیدکنندگان معتبر عسل ایرانی در کشور؛ انواع عسل با ساکارز کمتر از یک درصد برای افراد دیابتی تولید گردیده که به عنوان مثال، می توان عسل آویشن را نام برد.
عسل آویشن، عسلی عقیقی رنگ و سرشار از انواع ویتامین های A و E بوده که علاوه بر خواص منحصربفرد دارویی و درمانی که داشته، از جمله انواع گونه های عسل طبیعی مفید برای افراد دیابتی نیز لقب گرفته است.
بنابراین افراد دیابتی می توانند انواع عسل دیابتی با کیفیت بالا و خالص را از مراکز فروش معتبر در سراسر کشور، با قیمت ارزانی خریداری کنند. شما می توانید جهت کسب آگاهی بیشتر پیرامون چگونگی خرید، با مشاورین در این حوزه، ارتباط مستقیم داشته باشید.