آیا می دانید که استان همدان، یکی از تولیدکنندگان درجه یک عسل در کشور است؟ چگونه می توان از شرایط صادرات انواع عسل طبیعی در همدان، آگاه شد؟
عسل ماده ای با ارزش غذایی بالا و با خواص بسیار منحصربفرد دارویی و درمانی بوده که امروزه نقش آن در حفظ سلامت افراد جامعه، بر هیچکسی پوشیده نبوده و همواره تولیدکنندگان معتبر عسل به دنبال بالا بردن کیفیت عسل تولیدی بوده اند تا گامی مهم در این راستا برداشته باشند.
خوشبختانه امروزه شرایط بسیار مساعدی از تولید عسل در بسیاری از مناطق کشور حاکم بوده، اما خب هنوز هم تعداد تولیدکنندگان معتبر از انواع عسل ارگانیک و شناسنامه دار، به تعداد انگشتان دو دست هم نرسیده است.
عسل طبیعی به سبب دارا بودن درصد معینی آب در ترکیباتش که به چیزی نزدیک به 18 درصد و به طور متغیر در دیگر مناطق کشور، امروزه به یکی از سخت فاسدترین مواد غذایی شناخته شده در دنیا لقب گرفته که علاوه بر نقش مفید درمانی آن، تجارتش را هم تبدیل به تجارتی پرسود نموده است.
گفتنی است که در کشور ما، با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی و وجود تنوع فراوان در پوشش گیاهی مراتع، امروزه شاهد صادرات انواع عسل ناب ایرانی حتی به دیگر بازارهای خارجی بوده ایم که در این میان می توان به کشورهایی چون، ترکیه، امارات، عراق و روسیه نیز اشاره داشت که نام عسل ایرانی را می شناسند.
اما شاید برای مصرف کنندگان داخلی کشور، موضوع خرید عسل اصل و کاملا ارگانیک، از جمله دغدغه های اساسی نام داشته که خب با تحقیق پیرامون مراکز تولیدی معتبر در کشور، می توانند خریدی بدون دغدغه از عسل طبیعی را داشته باشند.
حال آیا می دانید که امروزه در میان دیگر تولیدکنندگان عسل در کشور، استان همدان توانسته شرایط بسیار خوبی را در صادرات عسل به دیگر بازارهای سراسر کشور داشته باشد؟

انواع عسل

صادرات عسل همدان

خب امروزه فرآیند سخت و پیچیده ی زنبورداری، فرآورده ای مهم و ارزشمند با نام عسل طبیعی را تولید نموده که به عنوان یک ماده ی غذایی، نقش مفید دارویی و درمانی را برای انسان های جامعه داشته است و همواره مصرف کنندگان بسیاری را در کشور ما و حتی در دنیا دارا می باشد.
گفتنی است که در کشور ما، استان همدان به دنبال دارا بودن طبیعتی بکر و پوشش گیاهی قابل توجه در مراتع خود، توانسته از جمله تولیدکنندگان معتبر عسل در کشور نام بگیرد و لازم به ذکر که همدان، بیش از 9 درصد عسل طبیعی موجود در کشور را نیز تولید نموده است.
بله امروزه در استان همدان، نزدیک به 2 هزار تن عسل طبیعی به طور سالیانه برداشت گردیده و جالب است بدانید که در این استان، تمامی تولیدات عسل، از کندوهای مدرن صورت گرفته که به چیزی بالغ بر 203 هزار فروند کلنی زنبورعسل می رسد و از کندوهای بومی، بهره برداری انجام نگرفته است.
زنبورداران در این استان توانسته اند، با بهره گیری از پوشش گیاهی متنوع و کوچ به موقع کلنی های زنبورعسل در فصول گرم و سرد سال، علاوه بر جلوگیری از عدم تلفات و خسارت های به کندو و زنبورها، در بالا بردن کیفیت عسل تولیدی نیز موفق باشند.
در حال حاضر در این مراکز تولیدی، عسل طبیعی پس از برداشت، توسط شرکت های معتبر که تجهیزاتی پیشرفته در بسته بندی عسل داشته اند، انواع بسته بندی های شیشه ای و یا پلاستیکی در وزن های نیم کیلویی و یک کیلویی را صورت داده و عسل طبیعی را آماده برای صادرات به بازار نموده اند.
شما می توانید با در ارتباط بودن با کارشناسان و مشاورین این مراکز تولیدی و صادرات عسل در همدان، از شرایط ویژه این صادرات، آگاهی پیدا کنید.