امروزه عسل گون، یکی از پرفروش ترین انواع عسل تولید شده در استان لرستان
بوده است. چگونه می توان این محصول را با کیفیت مناسب و در قیمتی ارزان
تهیه نمود؟ آیا انواع دیگر عسل را می شناسید؟
اگر چه که امروزه بازارهای فروش گوناگونی پیرامون تهیه عسل وجود داشته، اما خود این فراوانی و کثرت بازارها، شاید سبب ایجاد سردرگمی برخی از مصرف کنندگان عسل گردیده و عمدتا نمی توانند با تشخیص درست عسلی اصل از تقلبی مواجه شوند.
در حال حاضر در کشور، استان هایی چون اردبیل، لرستان، کردستان، مازندران و اصفهان تولیدکنندگان معتبری در حوزه عسلی طبیعی و اصل بوده اند، اما می توان اشاره نمود که طی آمار و نتایج بدست آمده، استان لرستان مرغوب ترین عسل تولید شده در کشور را دارا بوده است.
یکی از انواع عسل هایی که در کوهستان ها و مراتع این استان از شهد گیاه گون تولید گردیده، عسل گون می باشد که امروزه به سبب خواص مفیدی که داشته، یکی از پرفروش ترین نوع عسل موجود در این استان تلقی گردیده است.
مصرف عسل گون توانسته خواصی چون، خونساز بودن و مناسب برای افراد کم خون، دفع سنگ کلیه و مثانه و مناسب برای بیماران گوارشی را دارا بوده و در انواع عسل گون گز و گون کتیرا در نمایندگی های معتبر فروش عسل در استان لرستان موجود بوده است.
شایان ذکر است در استان لرستان انواع عسل دیگر چون، عسل کوهس یا وحشی، عسل آویشن و عسل چندگیاه وجود داشته که هریک در بسته بندی ها و قیمت های گوناگونی با خواص منحصربفرد خود به فروش می رسند.
با توجه به اهمیت مصرف این ماده غذایی مفید، تهیه آن از مراکز فروش و نمایندگی های پخش معتبر امکان پذیر گردیده و مصرف کنندگان عسل می توانند عسلی طبیعی و اصل را بدون دغدغه خرید نمایند.