آیا می دانید عسل گون یکی از انواع عسل های مفید دارویی برای بیماران
دیابتی می باشد؟ تهیه عسل گون گز، چگونه در بازارهای فروش استان لرستان
امکان پذیر گردیده است؟
امروزه بیش از پیش به وجود یک ماده غذایی مفید در برنامه غذایی انسان ها نیاز شده، چرا که وجود برخی عادت های نامناسب غذایی و ورود برخی از مواد شیمیایی مضر در زندگی انسان ها، سلامت جامعه به خطر افتاده است. آیا می دانید مصرف عسل می تواند در درمان بسیاری از بیماری های موجود در افراد جلوگیری نماید؟
عسل ماده ای غنی و غلیظ تولید شده از طبیعت و شهد گل ها بوده که توانسته با ترکیبات مناسبی که داشته، نظر اکثر مشاورین تغذیه را به خود جلب نماید و همواره مصرف آن مورد توصیه آنها قرار گرفته است.
اما باید بدانید یکی از انواع پرفروش ترین عسل تولیدی در کشور، عسل تهیه شده از گل های گیاه گون بوده که خواص مفید آن سبب این امر گردیده است. عسل گون، دارای رنگ زردی بوده که به سبب خاصیت خونساز بودن آن، مصرف طبیعی ترین نوع به بیماران دارای کم خونی سفارش می شود.
اما یکی از انواع عسل های گون، عسل گون گز می باشد که در دسته انواع عسل های دارویی قرار گرفته و علاوه برخاصیت خونساز بودن، به سبب پایین بودن درصد گلوکز آن، مناسب برای بیماران دیابتی بوده است.
امروزه یکی از تولیدکنندگان معتبر عسل گون در کشور، استان لرستان می باشد که تهیه این محصول با قیمتی مناسب از نمایندگی ها و مراکز فروش معتبر این استان، امکان پذیر بوده است.