آیا می دانید که چرا تجارت عسل امروزه به یکی از پرسود ترین ها تبدیل
گردیده است؟ عسل گیاهی تولید شده در استان لرستان چه ویژگی هایی را دارا
بوده است؟
عسل از شهد شیرین گل ها و گیاهان دارویی موجود در مراتع و کوهستان ها تشکیل گردیده و امروزه یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین انواع مواد غذایی به سبب رایحه خوش و خواص بی نظیر آن، بوده است.
عسل شامل ترکیباتی چون انواع ویتامین ها مانند ویتامین  K و تیامین، انواع مواد معدنی مانند آهن و کلسیم و همچنین دارای قندهایی چون ساکارز، گلوکز و فروکتوز بوده و از آن به سبب وجود درصد معینی آب، به یک ترکیب محلول در آب نیز یاد شده است.
همین وجود درصد معینی آب در عسل سبب گردیده تا مشکلاتی از قبیل فاسد شدن برای آن به وجود نیامده باشد و امروزه حمل و نقل و نگهداری آن آسان گردیده است، پس می تواند یک تجارت پرسود تقلی گردد.
همواره نگرانی مهمی که اکثر مصرف کنندگان عسل در کشور داشته اند، تهیه عسلی اصل و ارگانیک بوده که خوشبختانه با وجود تولیدکنندگانی چون استان لرستان، این دغدغه از میان رفته است.
استان لرستان با توجه به طبیعت مستعد و پوشش گیاهی قوی در کوهستان های خود، توانسته مرغوب ترین عسل تولید شده در کشور را دارا باشد و امروزه عسل اصل لرستان را با قیمت و کیفیتی تضمین شده توسط نمایندگان فروش معتبر آن، به سراسر بازارهای کشور عرضه نموده باشد.