آیا می دانید کدام مراکز فروش عسل در بازارهای موجود، عسلی خالص را عرضه
داشته اند؟ آیا می دانید وجود انواع عسل تولیدی استان لرستان، نیاز بازار
را به عسلی مرغوب و با قیمت مناسب تأمین نموده است؟
در دنیای امروزی که با وجود انواع مواد غذایی مضر و مواد شیمیایی در اکثر داروها و یا حتی همان مواد غذایی، سلامت افراد در جوامع گوناگون به خطر افتاده، نیاز به یک ماده غذایی ارزشمند و پرخاصیت، احساس گردیده است.
آیا می دانید امروزه هیچ ماده ی تغذیه ای و دارویی، چون عسل، نتوانسته خواص منحصربفردی را دارا باشد؟ حال آیا می دانید مصرف عسل چه خواصی را داشته است؟

ترکیبات عسل
عسل یک ماده ی غذایی و دارویی تولید شده از شهد انواع گل ها و گیاهان موجود در دامنه طبیعت بوده که یکی از فرآورده های مهم زنبورهای عسل تلقی گردیده و فرآید پیچیده ای در تولید داشته است.
عسل سرشار از انواع مواد معدنی و ویتامینی، مانند آهن و کلسیم و ویتامین هایی چون K ،C و تیامین بوده و دارای قندهای ساده ای چون ساکارز، گلوکز و فروکتوز می باشد.
جالب است بدانید انواع عسل، دارای درصد معینی آب هستند که این ماده را به یکی از سخت فاسدترین مواد موجود تبدیل نموده اند و امروزه تجارت صادرات و انتقال عسل را یکی از پرسودترین تجارت های موجود دانسته اند، البته باید گفت که درصد وجود آب در عسل بستگی به شرایط اقلیمی محیط تولید عسل داشته است.

خواص مصرف عسل
با توجه به ترکیبات مهم عسل، مصرف روزانه آن به مقدار یک قاشق چایخوری، می تواند خواص تغذیه ای و درمانی بسیاری را دارا باشد و امروزه در صبحانه و در میان وعده های غذایی، از آن بهره برده شده است.
عسل خواصی چون ضدچاقی، ضدکم خونی، ضدنفخ، مفید برای ناراحتی های گوارشی، قلبی و کلیوی، تقویت حافظه و مغز و بسیاری دیگر از خواص را دارا بوده و امروزه مصرف آن به تمامی افراد توصیه گردیده است.

دغدغه تهیه عسل چیست؟
با توجه به اهمیت فوق العاده ای که مصرف عسل داشته، اما امروزه شاهد وجود انواع عسل های تقلبی و مصنوعی در بازارهای فروش هستید که توسط برخی از توزیع کنندگان ناشناخته عرضه گردیده، و همین امر باعث شده تا افراد زیادی از خرید عسل منصرف شوند.
باید اشاره نمود که شناخت تولیدکنندگان معتبری چون استان لرستان، که امروزه از پایگاه های معتبر تولید عسلی اصل و شناسنامه دار می باشد، و البته نمایندگی های معتبر پخش انواع عسل در این استان، می تواند دغدغه ی تهیه عسلی اصل و کاملا طبیعی را از میان ببرد.