عسل طبیعی لرستان چگونه عسلی می باشد؟ راه های تشخیص عسل اصل از تقلبی کدام
است؟ چگونه می توان از قیمت عرضه بهترین نوع این عسل در بازارهای موجود
اطلاع پیدا نمود؟
عسل یکی از فرآورده های طبیعی و ارزشمند غذایی و شیرین است که حدود 70 درصد آن از کربوهیدرات تشکیل گردیده است و دارای انواع ویتامین ها مانند ویتامین کا، تیامین و دارای کالری و انرژی مناسبی می باشد. عسل دارای مواد معدنی تا 1 درصد می باشد که از ترکیبات مهم آن تلقی گردیده و در بعضی از منابع، از آن با نام خاکستر یاد شده است.
اما سوالی که در اینجا مطرح می گردد این بوده که عسل اصل از عسل تقلبی چگونه تشخیص داده می شود و چگونه می توان عسلی مرغوب را تهیه نمود؟
باید گفت عسل یکی از بهترین مواد غذایی در صبحانه و یا میان وعده بوده که می تواند به قلب نشاط بخشد و سینه را گرم ساخته و به قوه حافظه کمک نماید و مصرف آن برای سنین گوناگون توصیه شده که عمدتا تنها افرادی که باید در مصرف آن احتیاط نمایند، بیماران دیابتی می باشند.
اما همواره تهیه عسلی که اصل باشد از دغدغه های همه افراد بوده و شاید این افراد به دلیل اینکه نمی توانند عسل اصل را تشخیص دهند از خرید آن منصرف شده و از این ماده غذایی ارزشمند استفاده نمی برند.
در این نظرات و گفته های بسیاری پیرامون عسل اصل و تقلبی وجود داشته اما باید گفت بهترین راه تشخیص عسلی مرغوب و اصل، استفاده از حواس خود و داشتن طعم گیاهی آن است. اما می توان گفت عسلی اصل است که دارای رنگ کهربایی باشد و به اصطلاح کش بیاید و اگر در یخچال نگهداری می شود نباید رنگ آن بلورین گردد.
بدون شک امروزه عسل لرستان یکی از بهترین و درجه یک ترین نوع عسل طبیعی در کشور ما نام گرفته که بیش از 1500 تن صادرات را به بازارهای گوناگون به انجام می رساند و از طبیعتی بسیار مستعد و غنی برخوردار بوده است. تهیه بهترین نوع این عسل تنها با در ارتباط داشتن با نمایندگان فروش معتبر این محصول امکان پذیر گردیده و مشتریان گرامی می توانند در این خصوص با راه های ارتباطی داده شده در تماس باشند.