در حال حاضر در بازارهای معتبر فروش عسل در کشور، انواع عسل ممتاز و کاملا
طبیعی به صورت فله ای و عمده در بسته بندی هایی مناسب عرضه گردیده است.
عسل طبیعی، ماده ای غذایی و حتی دارویی می باشد که از موهبت های الهی در آفرینش زنبورهای عسل بوده که توانسته اند با مکیدن شهد شیرین گل ها و جمع آوری آن در کندوهای شهد، این ماده ی ارزشمند را تولید نمایند.
باید بدانید که عسل طبیعی، دارای ترکیباتی بی نظیر از انواع مواد قندی چون گلوکز و فروکتوز، انواع املاح معدنی مانند آهن و کلسیم و انواع ویتامین هایی چون ویتامین C ،K، تیامین و اسیداسکوربیک بوده است. اما یکی از مهم ترین ترکیبات موجود در عسل طبیعی، وجود میزان 17 درصد آب بوده که این ماده غذایی را به یک ماده سخت فاسد در دنیا شناسانده است.
اما همانطور که متوجه شدید، عسل طبیعی دارای ترکیباتی بی نظیر بوده که به گفته متخصصین و مشاورین تغذیه، به سبب طبع معتدلی که داشته می تواند برای تمامی افراد در گروه های سنی و با هر طبعی مناسب باشد و خواص مفید ذیل را دارا بوده است:
تقویت حافظه، درمان ناراحتی های قلبی و کلیوی، ضدنفخ و تقویت دستگاه گوارش، ضدکم خونی، ضدمیگرن، ضدسنگ کلیه و افزایش قوای جنسی.
اما اگر شما هم از مصرف کنندگان عسل باشید به طور قطع به یقین دغدغه ی تهیه عسل اصل و غیرتقلبی را داشته اید و باید بدانید که متأسفانه امروزه در بازارهای فروش عسل، انواع عسل های تقلبی عرضه گردیده که در فرآیند تولید آنها زنبورهای عسل هیچ دخالتی را نداشته اند و مصرف آنها می تواند خواص عکسی را برای افراد و به خصوص دیابتی ها دارا باشد.

تولیدکنندگان معتبر عسل در کشور کدام اند؟

کشور ایران در اکثر مناطق خود غنی از انواع پوشش گیاهی گیاهان دارویی مفیدی می باشد و همین امر سبب گردیده تا تولیدکنندگان و پرورش دهندگان زنبورهای عسل، در استان هایی چون همدان، کردستان، اردبیل، اصفهان و لرستان به تولید انواع عسل های طبیعی و دارویی بپردازند و از معدود تولیدکنندگان معتبر عسل اصل و طبیعی باشند.
شایان ذکر است که در این بین، استان لرستان توانسته با درصد بالایی از مرغوبیت عسل تولیدی، رتبه اول را در این حوزه دارا باشد. اما آیا می دانید که در حال حاضر با شناخت تولیدکنندگان عسل در استان لرستان و ارتباط داشتن با عرضه کنندگان آنها، می توانید عسلی اصل و مرغوب موجود در کشور را تهیه نمایید؟

عسل تولیدی استان لرستان

خوشبختانه استان لرستان به دنبال دارا بودن کوهستان ها و مراتعی غنی از لحاظ وجود پوشش گیاهی مختلف و دارا بودن شرایط اقلیمی مناسب، توانسته با دارا بودن تعداد نزدیک به 2000 زنبوردار در سطح استان و در خرم آباد، تولید به میزان 1500 تن انواع عسل طبیعی را داشته باشد و رتبه نخست در حوزه مرغوبیت و اصل بودن عسل تولیدی در کشور را به خود اختصاص داده است.
لازم به ذکر است که شرکت هایی معتبر در این استان با ارتباط داشتن با تولیدکنندگان معتبر عسل، توانسته انواع بسته بندی های گوناگون در وزن ها و ظروف مختلفی چون شیشه ای و پلی اتیلنی، عسل طبیعی را به صورت فله ای و عمده، با قیمت مناسب و ارزانتری، به تمامی بازارهای سراسر کشور صادرات مهمی را صورت دهند.
تهیه انواع عسل طبیعی تولیدی لرستان، مانند عسل گون و عسل آویشن در بازارهای عرضه عسل، توسط عرضه کنندگان معتبر عسل اصل لرستان صورت گرفته و ارتباط داشتن با آنها می تواند دغدغه ای برای خرید عسل طبیعی را باقی نگذارد.