هرگز ورزش صبحگاهی را بدون مصرف صبحانه کامل، که در آن عسل و غلات نقش مهمی را دارد، انجام ندهید.
در صورتی که ورزش می کنید، مانند دویدن در صبح، نباید این فعالیت را بدون سوخت رسانی به بدن شروع کنید. متاسفانه ورزش کردن بدون سوخت رسانی به بدن در عرف جوامع ورزشی اعم از حرفه ای یا تفننی(آماتور) متداول است به ویژه در بین کسانی که امید دارند تا بدین طریق چربی اضافه بدن خود را بسوزانند.
چنین چیزی امکان پذیر نیست و اتفاق نخواهد افتاد. ورزش آزادسازی هورمون های فوق کلیوی را تسریع می کند، که به نوبه خود باعث به حرکت درآوردن چربی اضافه می شود. این چربی ها اکسیده نخواهد شد.
این چربی ها حول دستگاه گردش خون به چرخش در می آیند تا ورزش تمام شود و بیشتر آن ها صرفا به مکان های ذخیره چربی بر می گردند.

قیمت عسل کنار


تاثیر ورزش صبحگاهی و عسل بر سلامتی

بهترین توصیه سوخت رسانی به بدن در صورتی که کسی ورزش صبحگاهی می کند، این است که پس از صرف صبحانه ای مفصل دست کم 90 دقیقه صبر کند تا غذا هضم شود و اندوخته های غذایی(گلیکوژن) برقرار شود، آنگاه ورزش روزانه را آغاز کنند.
در ضمن حدود 30 دقیقه پیش از ورزش اندکی میوه یا قدری میوه همراه با عسل میل نمایند. این کار ورزشکار را به بهترین صورت برای انجام تمرین ورزشی صبحگاهی آماده می سازد.

عسل قنقال


عسل برای ورزشکاران

در اینجا باید به نکته مهم دیگری اشاره کرد. گاهی ورزشکاران احساس می کنند که در صبح مانن سوپرمن شده اند، بنابراین احساس می کنند که هیچ نیازی به سوخت رسانی به بدن خود در پیش از انجام فعالیت ورزشی ندارند.
این کار بسیار احمقانه خواهد بود. حتی زمانی که ذخیره کبد به شکل بهینه در پیش از رفتن به خواب تامین شده باشد، باز هم این ذخیره تا موقع برخاستن از خواب تخلیه شده است.
برای هر ورزشکاری که با ذخیره کبدی پایین گلیکوژن به بستر رود و در طول شب دچار حالت استرس آدرنال شود، میزان گلوکز خون ممکن است در آغاز ساعات صبح بالا رود.
این پدیده که از فعالیت هورمون های کورتیزل و آدرنالین ناشی می شود که ذخایر انرژی را بسیج می کند تا با تجزیه پروتئین، گلوکز تازه تولید کند.
این موضوع خطر کاملا شناخته شده ای است برای دیابتی هایی که قند خون شان به شکل کاذب بالا رفته و در مورد تنظیم انسولین تزریقی خود دچار اشتباه می شوند.

در ورزشکاران آموزش دیده کارایی قشر فوق کلیوی بالا می رود بنابراین چنین پدیده ای ممکن است در این دسته از ورزشکاران اتفاق افتد و بینش بسیار اشتباهی در مورد وضعیت ذخیره گلیکوژن کبدی پدید آورد.
وقتی ورزش صبحگاهی در چنین شرایطی انجام گیرد، باعث تشویق موجی اضافی از آزادسازی هورمون آدرنال می گردد. با از دست رفتن پروتئین بیشتر از ارزش جلسه تمرین ورزشی از بین می رود.
بنابراین با مصرف صبحانه کامل که در آن عسل نیز نقش اساسی را دارد، از تمام جوانبی که در بالا گفته شد جلوگیری می شود.