عسل طبیعی و با کیفیت صادراتی تولید شده در ایران، دارای ارزش غذایی و درمانی بیشماری بوده و پزشکان متخصص طب سنتی از آن به صورت گسترده استفاده می نمایند. به جرات می توان گفت که مصرف عسل در برطرف کردن بسیاری از نارساییهای جسمی معجزه می کند.
عسل یک ماده ی غذایی با ارزش و یک داروی طبیعی و شفابخش می باشد که از زمانهای قدیم برای درمان بسیاری از بیماریها استفاده می شود. پژوهشهای انجام شده توسط محققان علم پزشکی در مورد عسل، نشان داد که، مصرف این ماده ی حیات بخش باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و از بروز نارسایی قلبی و عروقی جلوگیری می نماید. هرچند تابحال دلیل موجهی برای درمان سرطان توسط عسل ارائه نشده است ولی آنتی اکسیدان موجود در عسل مانع از تکثیر سلولها شده و یک داروی موثر در پیشگیری از سرطان به شمار می رود.
عسل ذاتا یک میکروب کش قوی بوده و استفاده از آن باعث درمان بسیاری از بیماریهای عفونی شده و عفونتها و چرکهای بدن را از بین می برد. استفاده از عسل سیستم گوارش را تقویت نموده و زخمهای موجود در معده و روده را ترمیم می بخشد. در ضمن مصرف عسل آرام بخش بوده و استرس و بیخوابی را از بین می برد.
این عوامل باعث شده که عسل تبدیل به یک ماده ی پرمصرف شده و فعالیت در تمام زمینه های تولید، فروش وصادرات عسل سود سرشاری به دنبال خواهد داشت. فعالان در زمینه ی عسل می توانند با راهنمایی مشاوران شرکت های صادراتی مازاد تولیدات خود را برای صادرات آماده کنند.

.