آیا می دانید که از طریق مرکز عسل ایران می توانید از قیمت فروش عسل درجه 1 و سایر فراورده های طبیعی زنبورعسل از قبیل ژل رویال، گرده گل، موم و بره موم در بازارهای سرتاسر ایران با خبر بوده و همچنین نسبت به سفارش و خرید آن ها به صورت عمده و یا خرده و با کیفیتی عالی و مثال زدنی اقدام نمایید؟
عسل اصولا یک غذای کربوهیدراته و پرانرژی است. کاربرد عسل به عنوان یک غذا از سایر کاربردهای آن بیش تر است. کربوهیدرات ها بیش ترین انرژی مورد نیاز را در اختیار انسان قرار می دهند. تاکنون هیچ تعریف یا حد و مرز مشخصی برای میزان نیاز انسان به کربوهیدرات ها تعیین نشده است ، زیرا بدن انسان قادر است از چربی ها و پروتئین ها نیز به عنوان منابع انرژی استفاده کند و زنده بماند.

مهم ترین مورد استفاده عسل برای انسان ، استفاده از این ماده در تغذیه به شیوه های گوناگون به عنوان یک غذای شیرین و انرژی زا است. عسل کاربردهای بسیار متعددی در آشپزی و شیرینی پزی دارد . همچنین از عسل در تغذیه کودکان و نیز به عنوان یک غذای مغذی و دارودار در کمک به معالجه برخی از بیماری ها استفاده می شود.

قیمت فروش عسل درجه یک

ذخیره سازی و فروش عسل
از وقتی که کالاهای تجارتی حالت فصلی خود را از دست داده و باید در تمام سال در دسترس باشند، شرایط صحیح تولید و ذخیره سازی آن ها اهمیت بیشتری پیدا کرده است. عسل های صادراتی باید قبل یا بعد از حمل و نقل و گاهی هم در قبل و هم در بعد از حمل و نقل برای مدتی در انبار ذخیره شوند که این مدت هرچه بیش تر باشد ،روی کیفیت عسل تاثیر بیش تری می گذارد و قرارداد بین فروشنده و خریدار را ممکن است مخدوش تر کند . چرا که عسل فروخته شده به خریدار ، در زمان فروش واجد کیفیتی است که در زمان تحویل در مقصد و پس از گذراندن دوران ذخیره سازی اجباری در انبار ها دیگر چنان کیفیتی را ندارد. عسل هرچه بیش تر در انبار بماند، رنگش تیره تر می شود. تحقیقات نشان داده است که حرارت دهی عسل باعث تیره رنگ شدن عسل نمی شود ،ولی درجه حرارت انبار روی تیره سازی رنگ عسل تاثیر می گذارد.

قیمت فروش عسل درجه یک

با این حال، تمامی این تغییرات که موجب کاهش کیفیت عسل می شود را می توان با انبار کردن در دماهای پایین برطرف ساخت . برای دستیابی به چنین مقصودی ، دمای انبار بایستی زیر 10 درجه سلسیوس نگهداشته شود. برای عسل گرما داده نشده این دما بایستی زیر 15 درجه سلسیوس باشد. اهمیت ذخیره سازی عسل در دماهای پایین در این است که در دماهای پایین ، معیارهای کیفی عسل (طعم، رنگ و بو) حتی در طول چندین سال حفظ می شود و چنین عسل هایی از نظر معیارهای مذکور با عسل تازه قابل تشخیص نیستند.