غذای ملکه زنبورعسل یا به عبارتی همان ژل رویال یا شاه انگبین با خواص و ارزش غذایی فوق العاده قوی و قیمت فروش مناسب آماده عرضه در سراسر ایران گشته است.
ژل رویال یا به عبارت دیگر همان شاه انگبین، ماده ای ژلاتینی، سفید مایل به زرد رنگ بوده که سرشار از انواع مواد معدنی و ویتامین ها می باشد که آن را به عنوان غذای اصلی زنبور ملکه در کندو عسل شناخته اند.
ژل رویال توسط زنبورهای جوان پرستار تا سنین 12 روزگی آنها، توسط غدد مغزی موجود در سرشان، در کندو عسل ترشح می گردد و پس از روز دوازدهم، وظیفه تولید ژل رویال در کندو عسل، به زنبورهای کارگر جوانتر سپرده می گردد.
گفتنی است که لاروهای زنبورعسل، تا 4 روز اول حیات خود، از ژل رویال تغذیه می کنند و از آن پس، گرده گل و عسل غذای اصلی آنهاست. اما زنبور ملکه و آن دسته از لاروهایی که ملکه می گردند، تا پایان عمر خود، از ژل رویال تغذیه می کنند.
طول عمر، قدرت باروری و حتی بزرگی جثه ی زنبور ملکه، به سبب تغذیه آن از ژل رویال بوده است. اما آیا می دانید که زنبور ملکه، چگونه از ژل رویال تغذیه می کند؟

قیمت ژل رویال

چگونگی تغذیه زنبور ملکه

در ابتدا باید بدانید که ملکه زنبورعسل بواسطه تغذیه بسیار عالی خود علاوه بر عمر چندین صد برابری سایر زنبورها، می تواند در صورت نیاز و مساعد بودن شرایط به طور روزانه بیش از وزن بدن خود یعنی تا 2500 عدد تخم بگذارد.
برای این کار همواره تعدادی زنبور کارگر که به ملتزمین رکاب ملکه معروف می باشند، او را دوره کرده و هر گاه لازم باشد به نوبت، وی را با ژل شاهانه یا ژل رویال غذا می دهند.

بدین وسیله ملکه همواره انرژی و نیروی لازم برای کار خود را تا آخر عمر از این ماده تامین می کند.
اما آیا می دانید که علاوه بر نقش ژل رویال در کندو عسل، مصرف این ماده برای انسان ها هم از خواص مفید دارویی برخوردار بوده است؟ چگونه می توان ژل رویال خالص را با قیمت مناسبی خریداری کرد؟

قیمت ژل رویال

ژل رویال و مصرف انسان ها

گفتنی است که امروزه در تمامی مراکز فروشگاهی محصولات زنبورعسل، ژل رویال به صورت پودر و یا دیگر فرآوره هایی چون کپسول و قرص، عرضه شده که مصرف آن توانسته خواص مفیدی را برای انسان ها داشته باشد.
با توجه به ترکیباتی که ژل رویال داشته، مصرف آن می تواند خواص ذیل را دارا باشد:

  • استیل کولین موجود در ژل رویال، مصرف این ماده را در درمان بیماری ها  مشکلات عصبی، مفید واقع نموده است.
  • وجود اسیدهای آمینه ضروری در ژل رویال، منجر به اثرگذاری مطلوب این ماده در درمان مشکلات نازایی و ناباروی میان زوجهای جوان گردیده است.
  • ژل رویال ماده ای ضدسرطانی شناخته شده که دارای HAD10 به عنوان یک ترکیب ضدسرطانی می باشد.
  • کلاژن موجود در ژل رویال، منجر شده تا از این ماده در تولید بسیاری از لوازم آرایشی و بهداشتی هم بهره برداری گردد که خواص مفیدی را در جوانسازی و نشاط پوست، داشته است.

با توجه به اینکه ژل رویال ماده ای زودفاسد و حساس بوده، همواره توصیه شده تا ژل رویالی از مراکز معتبر خرید، تهیه گردد که در فریزر و به دور از نور نگهداری شده است.
برای آنکه با قیمت بسیار مناسبی، انواع ژل رویال مخصوص غذای ملکه و خوراکی مصرفی برای انسان ها را خریداری کنید، می توانید با کارشناسان مراکز معتبر خرید، در ارتباط مستقیم باشید.

قیمت غذای ملکه

قیمت هر گرم ژل رویال اصل

قیمت هر گرم ژل رویال در بازار ایران بسیار متفاوت است.

متأسفانه نه تنها در شهرهای مختلف قیمت ها تفاوت دارد، بلکه در یک شهر نیز قیمت غذای ملکه زنبورعسل بسیار متغیر است.

علل این تنوع قیمت چند مورد است که در ادامه این مقاله به برخی از آنها اشاره می کنیم.

در فروشگاه اینترنتی عسل هفت، غذای ملکه زنبورعسل بصورت اصل و با کیفیت بسیار بالا عرضه شده است که برای اطلاع از قیمت روز این محصول، پیشنهاد می کنیم سری به آنجا بزنید.

اما علت تفاوت قیمت ژل رویال در مراکز فروش این محصول عبارتند از:

  1. فروش ژل رویال چینی
  2. فروش بهترین ژل رویال ایرانی
  3. فروش ژل رویال ایرانی با قیمت مناسب

موارد بالا را به ترتیب برای شما تشریح می کنیم.

فیمت ژل رویال چینی

فروش ژل رویال چینی

یکی از مهمترین دلایلی که باعث می شود برخی از فروشندگان ژل رویال، قیمت پایینی برای فروش این محصول اعلام کنند کیفیت پایین آن است.

متأسفانه فروش ژل رویال چینی بجای ژل رویال ایرانی اصل، نکته تازه ای نیست.

بنابراین ژل رویال ارزان به همان نسبت بی کیفیت است و نباید انتظار درمان از آن داشته باشید.

قیمت ژل رویال خارجی یک دهم تا یک بیستم قیمت ژل رویال اصل است.

این مورد یکی از دلایل تفاوت قیمت ژل رویال در مراکز فروش است.

قیمت غذای ملکه

فروش بهترین ژل رویال ایرانی

اما گاهی اوقات از آن طرف بام می افتیم.

گمان می کنیم هرچقدر قیمت ژل رویال بیشتر باشد، کیفیت آن بهتر است و برخی فروشندگان نیز از این تفکر سوءاستفاده کرده و اعدادی نجومی برای فروش ژل رویال اعلام می کنند.

از آن بدتر عرضه ژل رویال خارجی و چینی با قیمتهای بسیار بالا است که کم نیستند افرادی که فریب این طرز تفکر را می خورند.

خریداران ژل رویال باید مراقب باشند که ژل رویال چینی ارزان خریداری نکنند اما خرید ژل رویال اصل هم با هر قیمتی منطقی نیست.

بنابراین هدف شما باید شناسایی مراکز یباشد که ژل رویال اصل و با کیفیت را با قیمتی معقول و مناسب عرضه می کنند.

فروش ژل رویال ایرانی با قیمت مناسب

در کنار موارد منفی فوق، مراکزی نیز هستند که عرضه کننده بهترین ژل رویال می باشند و قیمتهای آنها نیز متعادل است.

شاید دسترسی حضوری به این مراکز در همه شهرها مقدور نباشد اما راهکارهایی نیز وجود دارد.

امروزه خرید و فروش های اینترنتی بسیاری از این مشکلات را تسهیل کرده اند.

خرید اینترنتی ژل رویال یکی از بهترین روشهای خرید ژل رویال است که در هر شهر و روستایی که باشید، این امکان برای شما وجود دارد.