قیمت عسل طبیعی

قیمت عسل طبیعی در سال 98 با توجه به اتفاقات رخ داده در پایان سال 97 قابل محاسبه است. ابتدا باید تعاریف خود را از عسل طبیعی مشخص و پارامترهای محاسبه قیمت عسل طبیعی را بررسی کنیم.

بازار فروش عسل چگونه است؟

در بازار ایران محصولات مختلفی با عنوان عسل طبیعی در بازار عرضه می شوند.

متأسفانه برخی از آنها عسل نیستند و با اغماض به آنها عسل تقلبی یا عسل مصنوعی می گوییم و برخی نیز عسل صددرصد طبیعی و خالص هستند.

فاصله بین عسل تقلبی و عسل کاملاً طبیعی، دیگر انواع عسل وجود دارند که معرفی هر کدام برای مشخص کردن قیمت آنها مهم است.

محاسبه قیمت عسل مصنوعی (عسل تقلبی)

برای محاسبه قیمت عسل مصنوعی لازم است تا قیمت موارد زیر را بدانیم:

  • مواد لازم برای تولید عسل تقلبی
  • قیمت ظرف بسته بندی عسل
  • قیمت برچسب برای ظروف بسته بندی
  • دستمزد نیروی انسانی برای تصفیه و بسته بندی عسل

متأسفانه برخی از کارخانه های تولید ماکارونی، مواد اولیه تولید عسل مصنوعی از جمله گلوکز مایع و فروکتوز مایع را با قیمت بسیار پایینی به کارخانه های بسته بندی عسل می فروشند.

با درنظر گرفتن موارد بالا، قیمت تمام شده تولید و بسته بندی عسل تقلبی در سال 97 به ازای هر کیلو حدود 10 هزار تومان بوده است.

پیش بینی می شود این قیمت در سال 98 حداکثر 13 هزار تومان باشد. با توجه به قیمت عرضه عسل مصنوعی در بازار که برای مصرف کننده بطور میانگین کیلویی 40 هزار تومان می باشد، باز هم شاهد حاشیه سود بسیار بالایی برای تولیدکنندگان و فروشندگان این نوع عسل هستیم و رقابت عرضهکنندگان عسل طبیعی با آنها بسیار سخت است.

قیمت عسل طبیعی

قیمت عسل شکری به چه عواملی بستگی دارد

عسل شکری همان عسل تغذیه ای است. عسل تغذیه ای به عسلی اطلاق می شود که در زمان تولید به زنبور عسل غذای کمکی مثل شربت و آب شکر داده شده است.

اما مهمترین عوامل تعیین قیمت عمده عسل تغذیه ای عبارتند از:

  • قیمت لوازم زنبورداری که مهمترین آنها قیمت موم ورقه ای و قیمت کندو عسل می باشد.
  • قیمت خرید شکر در بازار

البته موارد دیگری نیز تأثیرگذار است که مهمترین آنها دو مورد بالا می باشد.

در پایان سال 97 قیمت شکر افزایش بسیار زیادی داشت و همین مسأله سبب می شود تا در ابتدای سال 98 با افزایش قیمت عمده عسل تغذیه ای روبرو باشیم.

نکته ای که گفتن آن لازم است میزان تغذیه کمکی زنبورعسل می باشد. این نکته با تست ساکارز در آزمایشگاه مشخص می شود.

چنانچه تغذیه زنبورعسل کم باشد ساکاروز عسل به دست آمده بین 3 تا 6 درصد می باشد.

اگر کمی تغذیه کمکی زنبور بیشتر باشد درصد ساکارز آن به حدود 10 درصد می رسد و اگر زنبور بطور کامل تغذیه شده باشد، با ساکاروز بالای 10 درصد مواجه هستیم.

هرچقدر درصد ساکاروز عسل تغذیه ای کمتر باشد، قیمت آن به قیمت عسل طبیعی نزدیکتر می شود.

در عسل تغذیه ای با ساکاروز پایین یعنی حدود 5 درصد، مزه و طعم عسل نیز در تعیین قیمت آن بسیار اثرگذار است.

قیمت عسل طبیعی

قیمت عسل طبیعی و روش محاسبه آن

در بین انواع عسل طبیعی از آنجا که از نظر کیفیت یکسان هستند، فراوانی یا کمبود یک نوع عسل سبب افزایش نسبی یا کاهش قیمت آن می شود.

به عنوان مثال قیمت عسل طبیعی چهل گیاه نسبت به قیمت عسل کنار دزفول ارزانتر است و دلیل آن هم این است که عسل چهل گیاه به میزان بسیار زیادی برداشت می شود.

لازم به توضیح است که به عسل چهل گیاه، عسل چندگیاه نیز گفته می شود.

خواص دارویی و درمانی عسل چهل گیاه نیز کم از دیگر انواع عسل طبیعی ندارد و چه بسا به دلیل تنوع گیاهی منطقه، بیشتر هم باشد.

گرانترین عسل ایران چیست و در کجا عرضه می شود؟

لازم است تا از این راز بزرگ پرده برداریم که عسل در ایران قیمت ندارد و هر مجموعه ای بسته به نوع بازاریابی خود اقدام به تعیین قیمت می کند.

برخی از عرضه کنندگان قیمت عسل طبیعی خود را براساس بهای تمام شده مشخص می کنند، برخی با استفاده از عناوین جذاب یا قدیمی و برخی نیز با برندسازی ارزش محصول خود را مشخص می کنند.

با شناسایی مناطقی از کشور که از دیرباز عسل خیز بوده اند و انتخاب آنها برای مارک یا برند عسل می توان از محبوبیت آن کالا استفاده کرد و بهتر بگوییم در تعیین قیمت آن سوء استفاده کرد.

به عنوان مثال شاید به دنبال قیمت بهترین عسل سبلان باشید و یا اینکه بخواهید بدانید بهترین عسل فروشی اردبیل کجاست؟

همه اینها به دلیل این است که عسل اردبیل یا عسل سبلان در قدیم شناخته شده بوده اند و لزوماً امروزه همه انواع عسل اردبیل یا عسل سبلان باکیفیت نیستند.

با همه این اوصاف به نظر می رسد گرانترین عسل ایران عسل وحشی باشد.

قیمت عسل وحشی در ایران کاملاً توافقی است و قراردادی نانوشته بین فروشنده و خریدار می باشد.

در بسیاری از موارد به نظر می رسد که فروشندگان عسل وحشی پا را از حیطه انصاف فراتر گذاشته و فروش عسل وحشی خود را با قیمت هایی باورنکردنی انجام می دهند.

در این شرایط، برخی از خریداران به دلیل نیاز به خواص عسل وحشی، حاضر به پرداخت هر قیمتی هستند.

قیمت عسل وحشی در سال 97 بصورت منصفانه 200 تا 250 هزار تومان برای مصرف کننده نهایی بود.
اما از آنجا که در برخی شهرها این قیمت به کیلویی 500 هزار تومان هم می رسید، قیمت عسل وحشی در سال 98 جهش زیادی داشته باشد.

قیمت عسل طبیعی

بهترین مارک عسل در ایران

یک واقعیت بزرگ درباره برندهای عسل در ایران این است که بسیاری از آنها پس از پیدا کردن بازار فروش خود، کیفیت محصول خود را تنزل می دهند.

انتخاب بهترین مارک عسل در ایران از طرف مردم انجام می شود که مسلماً به ذائقه آنها باز می گردد.

اما همواره پیشنهاد ما برای انتخاب عسل خوب، استناد به آزمایشگاه می باشد.

مجموعه عسل هفت تلاش دارد تا خود را به عنوان بهترین کیفیت و عرضه کننده انواع عسل طبیعی در ایران معرفی کند.

قیمت عسل طبیعی

خرید اینترنتی عسل طبیعی

خرید اینترنتی عسل طبیعی یکی از بهترین راه های خرید عسل می باشد چرا که به راحتی می توانید مجموعه های سالم و حرفه ای را پیدا کنید.

بستر اینترنت در بسیاری از هزینه ها برای ما صرفه جویی می کند که مهمترین آنها صرفه جویی در زمان است.

خرید اینترنتی عسل طبیعی قدرت انتخاب ما را بالا می برد و به راحتی می توانیم محصولات فروشندگان عسل طبیعی را با هم مقایسه کنیم.

عسل هفت نیز با راه اندازی فروشگاه اینترنتی عسل هفت راه را برای خرید آسان شما تسهیل نموده است.

قیمت عسل طبیعی

 خواص عسل طبیعی چهل گیاه

عسل چهل گیاه مجموعه ای از خواص گیاهان دارویی مختلف است. این عسل به عسل چند گیاه نیز معروف است. عسل چند گیاه باعث بهبود سریع زخم ها میشود. این عسل باعث درمان بیماری های معده میشود عسل چهل گیاه به تقویت معده کمک میکند. عسل چهل گیاه دارای خواص انتی اکسیدانی بسیار قوی است. این عسل باعث درمان یبوست میشود. مصرف عسل چهل گیاه باعث تقویت روده میشود. عسل چهل گیاه به درمان رفلاکس معده کمک میکند. این عسل باعث درمان زخم های مجاری ادراری کمک میکند. عسل چهل گیاه باعث تقویت حافظه شده و انرژی بدن را افزایش میدهد.

قیمت خرید عسل گون

عسل گون باعث بهبود درد مفاصل میشود. این عسل ضد تشنج و ضد صرع است. عسل گون به بهبود آلرژی کمک میکند. عسل گون باعث درمان استرس و کاهش خستگی میشود. عسل گون به تقویت سیستم ایمنی کمک میکند. این عسل باعث تنظیم کلسترول خون میشود. این عسل خواص انتی اکسیدانی دارد. مصرف عسل گون باعث درمان مشکلات گوارشی میشود. عسل گون باعث درمان سرماخوردگی میشود. صرف عسل گون باعث بهبود مشکلات کلیوی میشود. عسل گون خاصیت ضد التهابی دارد. محافظت از کبد یکی دیگر از خواص عسل گون است.

فروش عسل کنار اصل

عسل کنار به عسل سدر نیز معروف است. این عسل به بهبود زخم ها کمک میکند. عسل کنار دارای خاصیت ضد التهابی است. این عسل خاصیت آنتی بیوتیکی قوی دارد و باعث درمان انواع عفونت از جمله عفونت های سینوسی و عفونت های تنفسی میشود. عسل کنار به عسل جنسی نیز معروف است زیرا باعث تقویت نیروی جنسی میشود. عسل کنار باعث درمان زخم معده میشود. این عسل بسیار مقوی و انرژی زاست و سطح سلامت بدن را افزایش میدهد.

قیمت عسل طبیعی