یکی از مهمترین محصولاتی که در مرکز عسل ایران خرید و فروش می شود، عسل گشنیز طبیعی می باشد که در نواحی غربی کشور برداشت شده است.
یکی از رموز برتری یافتن در کیفیت یک محصول، تولید آن از روشها و به شیوه های مختلف می باشد و اکتفا نکردن به یک راه. به عنوان مثال در حوزه عسل، برداشت و تولید عسل در نقاط مختلف کشور سبب می شود که انواع و اقسام کیفیت ها در اختیار ما باشدو بهترین را برگزینیم.
همچنین برداشت عسل در نقاط مختلف کشور باعث ایجاد تنوع در محصولات ما می گردد که این خود یعنی برگزیدن استراتژی توسعه محصول. به عنوان مثال اگر فقط کندوهای خود را در جنوب کشور استقرار دهیم تا عسل کنار برداشت کنیم، مشتریان سایر انواع عسل خود، مانند عسل گون یا عسل یونجه خود را از دست داده ایم.
بنابراین ما برای در اختیار داشتن انواع عسل و ارتقاء کیفیت آنها، مجبور هستیم از کلیه مراتع، دشتها و کوههای کشورمان استفاده برده و اقدام به برداشت عسل نماییم.
مناطق غربی کشور مانند کرمانشاه، صحنه و نهاوند مناطقی مستعد هستند برای برداشت عسل طبیعی گشنیز. عسل گشنیز برداشت شده در این مناطق یکی از بهترین انواع عسل گشنیز طبیعی در کشور می باشد که ما در مرکز عسل ایران این محصول را در معرض فروش قرار داده ایم.