بهترین عسل طبیعی با موم همراه است یا بدون موم؟ آیا وجود شان کندو (یک موم کامل) در قیمت خرید عسل تاثیر گذار است؟ خواص درمانی آن بر بدن انسان چگونه است؟ عسل طبیعی می تواند همراه با موم یا بدون آن باشد، اگر عسل همراه با موم باشد به این معنی است که فرآوری نشده است، ولی به عسل بدون موم عسل فرآوری شده می گویند که کاملاً شفاف است و تنها با دقت در نور می توانید ذرات ریز گرده گل را درون آن بببنید.

ولی جالب است بدانید که قیمت عسل طبیعی با موم و فرآوری شده خیلی تفاوتی نمی کند و با یک قیمت به فروش می رسند و دلیل آن این است که موم سرشار از عسل است و خود آن نیز دارای خواصی ویژه برای درمان در طب سنتی است. موم زنبور عسل به دلیل اینکه ذرات بره موم، گرده گل و ژل رویال به آن چسبیده اند می تواند خواص آن ها به علاوه خود موم را داشته باشد. موم دارای بهترین خواص آنتی باکتریالی و ضدعفونی کننده است، و سرشار از انواع ویتامین ها و املاح می باشد و می توان با جویدن آن همه این مواد را جذب بدن نمود. بنابراین با وجود اینکه موم، عسل را سنگین می کند، همیشه سعی کنید از عسل طبیعی با موم استفاده نمایید تا بتوانید از خواص آن نیز به بهترین وجه بهره مند گردید.

عسل طبیعی با موم

همانطور که در مقدمه گفته شد میتوان عسل طبیعی را همراه با موم و یا بدون موم خریداری نمود. اما تفاوت عسل با موم و بدون موم در چیست؟ عسل با موم اغلب مورد توجه افرادی ست که بسیار به سلامتی خود اهمیت میدهند زیرا که موم با خواص منحصر به فردی که دارد میتوانید به سلامتی افراد بسیار کمک کرده و از بسیاری از بیماری ها به خوبی جلوگیری کند. علاوه بر آن طعم عسل با موم و بدون موم نیز تفاوت هایی دارند که بعضی از افراد از طعم عسل با موم بسیار استقبال کرده و خواهان آن هستند. البته علاوه بر مزایایی که در مقدمه برای عسل طبیعی با موم عنوان شد باید این نکته را متذکر شویم که موم دارای مشکلاتی نیز میباشد که ممکن است برای تمامی افراد مناسب نباشد.
در خصوص این مشکلات در تیتر بعدی بیشتر صحبت خواهیم کرد.

موم عسل

موم عسل در واقع جایگاهی ست که زنبور برای انباشته کردن عسل های تولیدی خود درست میکند.
در اکثر موارد زنبورداران از موم های مصنوعی ای که با پارافین و… ساخته میشود برای کندوهای خود استفاده میکنند تا فرآیند تولید عسل سریع تر گردد همین امر موجب میگردد که موم آن خاصیتی که باید را نداشته باشد و در واقع از حالت طبیعی بودن خارج گردد. علاوه بر آن نیز از آنجاییکه موم به سختی هضم میگردد ممکن است که برای افرادی که مشکلات گوارشی دارند زیاد مفید نباشد و مشکلات بیشتری را ایجاد نماید.

از معایب دیگر موم های غیر طبیعی میتوان به مواردی همچون:

  • امکان چندین بار استفاده از موم های غیرطبیعی
  • امکان سمی بودن و استفاده ی مواد مضر در تولید موم
  • سخت جویده شدن موم (البته این مورد ارتباطی به طبیعی و غیرطبیعی بودن موم ندارد.)
  • هضم و گوارش سخت (مطابق با آنچه که گفته شد.)
  • مضر بودن پارافین
  • جذب حشره کش و آفت کش ها توسط موم
  • جذب آنتی بیوتیک ها توسط موم
  • و…

از همین رو توصیه میگردد در صورتیکه قصد خرید عسل با موم را دارید از تولید کننده و عرضه کننده ی مطمئنی خرید خود را انجام دهید.

خرید عمده عسل موم دار

خرید عمده عسل موم دار از عسل هفت به سادگی در سرتاسر ایران امکان پذیر میباشد.
پس با توجه به مواردی که گفته شد اگر قصد خرید عسل با موم را دارید مطابق با آن چه که گفته شد بهتر آن است که از تولید کننده ی معتبری همچون عسل هفت خرید خود را انجام دهید. بدین منظور تنها کافی ست که از طریق شماره های درج شده در تماس با مای سایت با همکاران شرکت یاس تماس گرفته و سفارشات خود را از هر نقطه ی ایران که هستید ثبت نمایید.
برای مشاوره و بدست آوردن اطلاعات بیشتر نیز میتوانید به طریق مشابه با این شرکت در ارتباط باشید.

آیا موم در عسل نشان از اصل بودن آن است؟

برخی افراد گمان میکنند که وجود موم در عسل نشان از اصل بودن آن است زیرا که تنها زنبور است که قادر به تولید کردن موم میباشد. اما آیا واقعا چنین است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که، خیر به هیچ وجه این موضوع در طبیعی و اصل بودن، عسل موم دار صدق نمی کند، زیرا دستگاه های موم آج کنی در بازار هستند که به راحتی موم هایی مشابه با موم اصل و طبیعی شان زنبور عسل تولید می کنند و می توان به همراه عسل های تقلبی برای گمراه کردن مردم به فروش رساند. همانطور که در کنار خیابان و جاده ها بسیار دیده ایم که افراد برای جلب توجه و اعتماد مشتریان از شان های زنبور عسل برای فروش عسل های تقلبی خود استفاده میکنند.