عسل در دیابت برخلاف دید عامه مردم تاثیر منفی نگذاشته و بلکه به عنوان یک ماده طبیعی، فواید و خواص فراوانی برای مصرف کننده خواهد داشت.
هرچه عدم تحمل گلوکز بدن بیمار پیشرفته تر باشد، یا به عبارت دیگر هرچه وضعیت دیابت او وخیم تر باشد، اثر مصرف عسل بر سطوح قند خون او مثبت تر خواهد بود. منطق چنین حکم می کند که افزودن عسل به جیره غذایی، همراه با حذف بیشتر قندها نخستین درمان توصیه شده منتخب برای بیماری قند نوع 2 خواهد بود.

عسل برای دیابت خوب است
این امر ممکن است برای بیشتر مردم شگفت آور باشد که بدانند که در بسیاری کشورها عملا چنین کاری انجام می گیرد. علت چیست و چه چیزی عسل را برای کسانی که دچار بیماری های عدم تحمل گلوکز هستند تا این اندازه قابل تحمل می سازد؟
پاسخ کاملا ساده است. تعادل قندها و نوع آن ها که با قند مصرفی کاملا متفاوت است، و با قند مایع و یا دیگر شیرین کننده های مصنوعی تفاوت دارد. عسل غذایی هوشیار است، غذایی آگاه و یکی از مواد طبیعی معجزه گر!

عسل در دیابت
مکانیزم های فیزیولوژیک، مسئول این پاسخ یگانه بدن به عسل در مقایسه با قند نیشکر، قند مایع یا دیگر مواد قندی کاملا شناخته نشده است.
این واقعیت که عسل همانند سوکروز یا قند مایع قند خون را بالا نمی برد علی رغم این که از همان قندهای ساده ساخته شده است، مدرکی کافی است برای این که مصرف عسل را برای افراد مبتلا به بیماری قند توصیه نماییم.