آیا می خواهید بدانید رویال عسل چیست؟ چه خواصی دارد؟ شاه انگیبین، ژل رویال، ژل سلطنتی و رویال عسل نام هایی است که برای این ماده غذایی و دارویی به کار برده می شود.
زنبور های پرستار برای تغذیه ملکه و لارو ها ماده شیری رنگ از غدد مادون حلقی خود ترشح می کنند که غذای مادام العمر ملکه و 3 روز اول زندگی لارو ها می باشد. این میزان ترشح بستگی به میزان تغذیه زنبور کارگر از گرده گل دارد که هر چه بیشتر باشد به همان نسبت میزان ژل رویال بیشتری نیز تولید می کند. تغذیه با ژل رویال این مزیت را برای ملکه به وجود آورده که به مدت هفت سال زنده بماند و روزانه به طور میانگین 2000 تخم گذاری کند که این میزان تقریبا دو برابر و نیم اندازه بدن او می باشد. تقریبا حدود 40 سال است که به طور جدی تری بر روی ژل رویال تحقیقات انجام شده و اهمیت ان نیز بیشتر از قبل شتاخته شده ولی اکثر زنبورداران حاضر نیستند که ژل رویال را از کندو استخراج و به فروش برسانند زیرا معتقدند که منبع غذایی لارو ها و ملکه است و بدون آن در مراحل رشد و نمو آن ها اختلال به وجود می آید. هم اکنون از طریق روش های صنعتی و پیوند نمودن راه های تازه ای برای تولید بیشتر ژل رویال به وجود آمده که با یتیم ساختن کلنی و جداسازی ملکه این امر انجام می گیرد که البته مشقت های خاص خود را دارد. ژل رویال دارای خواص متعددی درمانی می باشد که می توان به موارد زیر اشاره نمود:
مبارزه با آلزایمر، افزایش حافظه، کاهش فشار خون، مبارزه با روماتیسم، درمان ناباروری، تقویت نطفه جنین، درمان جوش های چرکین، درمان ام اس و پارکینسون و ازبین بردن التهابات مفاصل سطح بدن.
شما عزیزانی که قصد خرید ژل رویال را دارید می توانید از طریق یکی از راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.