لرستان در حال حاضر دارای مرغوبترین عسل کشور , به دلیل داشتن طبیعت بکر و مراتع انبوه است. خرید و فروش عسل در این استان بصورت عمده و جزیی صورت می گیرد.
این محصول سوغات لرستان به شمار می آید و دارای خاصیت درمانی می باشد.
از خواص بیشمار عسل میتوان به وجود مواد ارزشمند حیاتی اعم از مواد آلی , مواد معدنی , قند های طبیعی و انواع ویتامین اشاره کرد . که به نسبت های متفاوت در آن دیده می شوند .عسل دارای مقدار کمی روی , مس و ید نیز می باشد .
این نعمت بزرگ یک ضد عفونی کننده ی طبیعی است که میتواند باعث بهبود زخم ها شود .

خواص عسل
عسل منبع بسیار خوبی از آنتی اکسیدان است و مصارف دارویی فراوانی دارد . از جمله :
تحریک , تقویت و گشاد شدن رگها و باز شدن مویرگ ها و افزایش جریان خون درون شریان ها و جلوگیری از سرطان؛ داروئی برای درمان ناراحتی های معده است، عسل از رشد هلیکوباکترپیلوری در معده جلوگیری می کند این باکتری، مسئول اصلی زخم معده است.
خواص فراوان دارویی عسل که در اینجا به تعداد بسیار کمی از آنها اشاره کردیم عسل را به ماده غذایی مهمی برای انسان تبدیل کرده است و به استفاده از آن در سبد غذایی بسیار تاکید شده است اما به دلیل قیمت بالای عسل اصل , انسان های سودجو بر آن شده اند که دستی هم در عسل برده و عسل تقلبی را وارد بازار می کنند. متاسفانه مهارت افراد متقلب در کارشان آنقدر زیاد است که تشخیص نوع واقعی و غیر واقعی عسل را مشکلساخته است.

طعم خوش عسل بهترین وسیله برای تشخیص کیفیت این ماده میباشد. عسلِ تقلبی رایحه دلپذیر عسل طبیعی را ندارد .
جالب است که بدانیم عسل هرگز کپک نمی زند و غیر قابل مصرف نمی شود . لازم نیست که عسل را در یخچال بگذاریم . از قرار دادن عسل در ظروف سر باز خودداری نمایید . زیرا سریعا گرد و غبار هوا را به خود جذب می کند . هر قدر که بخواهیم می توانیم آن را در خانه نگهداری کنیم .
گاهی عسل در داخل شیشه شکرک می زند . اغلب خانواده ها این را دلیل بر تقلبی بودن عسل می دانند . در حالی که وجود دیاستازها و مواد قندی موجود در عسل طبیعی موجب تشکیل رسوب می گردد . هر قدر مقدار گلوکز در عسل بیشتر باشد امکان تبلور و ایجاد رسوب بیشتر خواهد بود . بنابراین اگر عسل شکرک زده را خریداری کردید جای نگرانی نیست زیرا این نوع عسل کاملاً طبیعی است . در حالی که عسلهای غیر طبیعی که فاقد دیاستاز هستند ظاهری صاف و درخشنده داشته و هیچ وقت شکرک نمی زنند . برای اینکه عسل شکرک زده به حالت اولیه برگردد باید شیشه محتوی عسل را برای مدت یک ساعت در آب جوش قرار دهید .

خرید و فروش عسل طبیعی لرستان

استان لرستان با تولید سالانه 1250تن عسل رتبه ی هشتم کشور را در تولید و رتبه ی اول کشور را در مرغوبیت عسل دارد . جنگلهای انبوه و دست نخورده ی این استان باعث این مرغوبیت شده و عسل لرستان را عسل شماره یک کشور کرده است . در خرید عسل لرستان مراقب باشید که عسل طبیعی و واقعی را خریداری نمایید . با خرید عسل از ما طعم واقعی عسل طبیعی  با قیمت مناسب را تجربه کنید .