تاثیر گرده گل بر معده بسیار است. اما اصلاگرده گل یک ماده طبیعی است. که از گل‌ ها جمع آوری شده و شامل مواد مغذی مانند پروتئین، ویتامین‌ ها و مواد معدنی است. مصرف گرده گل به دلیل داشتن ویژگی‌ های ضد التهابی و آنتی‌ باکتریال، به عنوان یک درمان مکمل برای مشکلات مختلف سیستم گوارشی، از جمله درمان بیماری های معده، مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از مطالعات نشان داده‌ اند که مصرف گرده گل به عنوان یک درمان مکمل می‌تواند به کاهش التهاب معده، درمان زخم معده و کاهش علائم سندرم روده تحریک‌ پذیر (IBS) کمک کند. همچنین، گرده گل به دلیل داشتن خواص ضد اسپاسمودیکی، می‌تواند به کاهش درد معده و اسهال همراه با آن کمک کند. در ادامه در خصوص هر یک از تاثیرات و علت آن ها بیشتر صحبت خواهیم کرد و بهترین شیوه ی بهره گیری از این تاثیرات را نیز شرح خواهیم داد.

دلایل معده درد چیست؟

معده درد یکی از شایع‌ ترین بیماری ها در بین افراد است که ممکن است به سبب چندین عامل به وجود بیاید که در ادامه به بررسی دلایل مهم این بیماری می‌ پردازیم.

زخم معده

زخم معده یکی از دلایل شایع درد معده است. در این حالت به نوعی بافت‌ های معده آسیب دیده و مسبب ایجاد زخم می‌ شوند که باعث درد و ناراحتی در ناحیه معده میگردد.

التهاب معده

التهاب معده یکی از عوامل ایجاد درد معده است. در این حالت، بافت‌ های معده دچار التهاب شده که می‌ تواند باعث درد، تورم و ترشح اسید معده گردد.

بیماری‌های گوارشی

بیماری‌ های گوارشی مانند کولیت، سندرم روده تحریک‌ پذیر و… نیز می‌توانند به درد معده منجر شود. در این حالت، بافت‌ های معده به طور غیر مستقیم تحت تأثیر بیماری‌ های گوارشی قرار می‌ گیرند که اکثریتشان باعث ایجاد درد در معده می‌ شوند.

سوء تغذیه

سوء تغذیه و نوع تغذیه نیز می‌ تواند یکی دیگر از عوامل ایجاد درد معده باشد. مصرف زیاد غذاهای چرب و سنگین، نوشیدن الکل، مصرف دخانیات و مصرف قهوه و چای قوی نیز از مواردی هستند که می‌ توانند به درد معده منجر شوند.

عفونت‌ های معده

عفونت‌های معده مانند عفونت با باکتری هلیکوباکترپیلوری نیز یکی دیگر از عوامل ایجاد درد در معده میباشد.

در نهایت، میتوان نتیجه گرفت معده درد نشانه‌ ای از مشکلی است که در بدن شخص وجود دارد. و این مشکل میتواند هر یک از موارد شرح داده شده باشند و هر شخصی که دچار این بیماری شده است لازم است که برای تشخیص علت اصلی به پزشک مراجعه کرده و با انجام آزمایشاتی علت صحیح را یافته و متناسب با آن مورد درمان قرار گیرد.

خواص گرده گل برای سیستم گوارشی

اما یکی از درمان های خانگی ای که میتوان برای تسکین درد معده با مشورت پزشک انجام داد مصرف گرده گل است. زیرا که گرده گل همانطور که در مقدمه گفته شد برای سیستم گوارشی خواص و فواید بسیاری را به همراه دارد. که فواید زیر بخشی از آن ها هستند.

تنظیم عملکرد روده

گرده گل حاوی فیبرهای مواد غذایی ست که به کنترل حرکت روده و تنظیم گوارش کمک می‌ کنند.

تسهیل هضم

گرده گل به عنوان منبعی از آنزیم‌ ها مانند آمیلاز، لیپاز و پروتئاز شناخته شده است که به هضم غذا کمک می‌ کنند.

پیشگیری و کاهش التهابات

تحقیقات نشان داده است که گرده گل می‌ تواند به عنوان یک ماده ضد التهابی در برخی از حالات کاربرد داشته باشد.

بهبود سیستم ایمنی

این ماده مغذی موجب بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن و سیستم گوارشی میگردد.

کاهش سطح کلسترول

گرده گل دارای خواص کاهش دهنده سطح کلسترول است. بالا بودن سطح کلسترول می تواند منجر به بیماری های قلبی و عروقی شود.

آنتی اکسیدان قوی

گرده گل دارای خاصیت آنتی اکسیدان قوی است که در مقابل خطرات اکسیداسیون در بدن مقاومت می کند. این خاصیت می تواند به بهبود سلامت سیستم گوارشی کمک کند.

البته تاثیر گرده گل بر معده و سیستم گوارشی بسیار بیشتر است و در درمان بسیاری از بیماری های سیستم گوارشی نیز این خواص کارآمد هستند. اما چطور باید این ماده را مورد استفاده قرار داد؟ به طور حتم نمیتوان گرده گل را در دهان گذاشت و خورد. پس بدین منظور باید روش های دیگری استفاده گردد. به عنوان مثال ساخت قرص های گیاهی و شیمیایی، به آب زدن و… از این روش ها هستند. اما یکی از طبیعی ترین و بهترین روش ها استفاده از عسل است. از آنجاییکه ماده ی اولیه ی عسل، گرده ی گل است میتوان این محصول طبیعی را سرشار از تمامی خواص گرده گل دانست. ضمن آن که خواص عسل نیز خودشان بسیارند که این خواص هم چاشنی خواص مربوط به گرده ی گل میگردند.

شما میتوانید به منظور تهیه ی عسل طبیعی و بهره گیری از حداکثر میزان خواص عسل برا معده از طریق شماره های درج شده در بخش تماس با مای سایت با ما ارتباط برقرار نمایید.