شما ساکنان عزیز استان تهران بالاخص شما پایتخت نشینان عزیز، می توانید نسبت به تهیه و خرید انواع عسل طبیعی من جمله عسل کوهی سبلان و همچنین آگاهی از قیمت فروش و عرضه انواع فراورده های طبیعی زنبورعسل از قبیل گرده گل و ژل رویال با همکاران ما در مرکز عسل ایران در ارتباط باشید.

از جمله راهکارهای اطمینان از خالص و ارگانیک بودن مواد مصرفی مان از جمله عسل، شناخت هرچه بهتر و بیش تر آن ها می باشد.
جهت این امر می بایست، ابتدا از ترکیبات اصلی و مهم تشکیل دهنده عسل شروع کنیم که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رطوبت عسل
رطوبت طبیعی عسل در شان عبارت است از رطوبت باقی مانده از شهد پس از رسیده شدن عسل. درصد رطوبت به عواملی که در رسیدن عسل دخالت دارند، بستگی دارد این عوامل عبارتند از : شرایط آب و هوایی و رطوبت اصلی شهد گل .
مقدار رطوبت عسل پس از برداشت از کندو و استخراج آن در نتیجه شرایط ذخیره سازی ممکن است تغییر کند. مقدار رطوبت یکی از مهم ترین خصوصیات عسل است که کیفیت نگه داری، شکرک زدن و غلظت آن را تحت تاثیر قرار می دهد.

خرید عسل کوهی سبلان در تهران

قندهای عسل
عسل از لحاظ میزان قند بالاتر از همه کربوهیدرات ها قرار دارد و دارای 95 تا 99.9 درصد قند در مواد جامد است. قند ها بر اساس اندازه و ترکیب مولکول های آن ها طبقه بندی می شوند . قند های ساده (تک قندی ها) اجزای تشکیل دهنده انواع پیچیده تر قند هستند. دکستروز(گلوکز) و لولوز در عسل نمونه های ساده قند هستند. دو قندی ها از دو قند ساده که به طرق مختلف به هم پیوسته اند ، تشکیل می شوند. بسیاری از این قندها شناخته شده اند مثل مالتوز(قند مالت)، سوکروز(قند معمولی) و لاکتوز(قند شیر). قندهای پیچیده تر ترکیبی از سه یا چند قند ساده هستند.

تا اواسط قرن بیستم ، تصور می شد که عسل ترکیب ساده ای از دکستروز ، لولوز، سوکروز و کربوهیدرات کمتر شناخته شده ای به نام دکسترین عسل است. با روش های جدید جداسازی و تجزیه قندهای عسل ، مشخص شده است که عسل ترکیب بسیار پیچیده ای از قندها است به علاوه دکستروز ، لولوز و سوکروز که از قدیم شناخته شده بودند. بسیاری از این قند ها در شهد گل یافت نمی شوند، ولی طی رسیدن عسل و ذخیره شدن ، از تاثیر آنزیم و اسیدهای عسل روی دیگر قندها تشکیل می شوند.
قندهای ساده نظیر دکستروز و لولوز در عسل غالب بوده و به عسل شیرینی، خواص رطوبت گیری، ارزش انرژی زایی و خصوصیات فیزیکی آن را می دهد . تقریبا در تمامی عسل های بدست آمده از گل گیاهان، لولوز بیش تری نسبت به دکستروز وجود دارد، فقط انواع عسلی که بسیار سریع شکرک می زنند دکستروز بیش تری نسبت به لولوز دارند.

خرید عسل کوهی سبلان در تهران

اسیدهای عسل
به دلیل شیرینی زیاد، خاصیت اسیدی عسل مخفی مانده است . اسیدها در ترکیب طعم عسل شرکت دارند. تا همین اواخر تصور می شد که اسید سیتریک، اسید غالب عسل باشد. اما عده ای از دانشمندان دریافتند که مهمترین اسید موجود در عسل اسید گلوکونیک است که از دکستروز(گلوکز) مشتق می شود. اسیدهای دیگری که در عسل شناسایی شدند عبارتند از : اسید لاکتیک ،اسید پروگلوتامیک و اسیدهای معدنی مثل اسید فسفریک و اسید هیدروکلریک. همچنین آثاری از وجود اسیدهای آمینه که اجزای ساختمانی پروتئین ها هستند در عسل یافت شده است. یکی از محققین 60 نوع از این اسیدها را در عسل شناسایی کرده است.

مواد معدنی موجود در عسل
متوسط مقدار خاکستر عسل حدود 17 صدم درصد وزن عسل است، ولی دامنه درصد خاکستر عسل از 2 صدم درصد تا بیش از 1 درصد است. اگرچه مقدار مواد معدنی عسل زیاد بالا نیست، ولی در صورتی که به جای قند معمولی در رژیم غذایی از عسل استفاده شود، مقداری مواد معدنی از طریق عسل به بدن می رسد. همچنین عسل های تیره تر حاوی مواد معدنی بیش تری از عسل های روشن تر هستند و این موضوع توسط محققین مختلف حمایت شده است.
از جمله ترکیبات دیگر موجود در عسل می توان به آنزیم ها و ویتامین های متنوع و مختلف اشاره کرد که خود این موارد شایان مطلب جداگانه دیگری می باشد.