زنبورداران دماوند در تولید عسل طبیعی خوب عمل کرده اند؛ همین باعث شده تا اکثر خرید و فروش های بازار مربوط به محصول این منطقه باشد.
تاکنون دقت کرده اید که چرا از میان اینهمه محصول ارگانیک، این عسل است که توانسته اینقدر محبوب ظاهر شود؟ اصلا عسل چه خواصی دارد که بقیه محصولات ندارند؟
عسل از همان قدیم الایام نیز قداست خاصی را میان مصرف کنندگان داشته است. نام این محصول و سازنده آن یعنی زنبور عسل در قرآن نیز آمده و مورد توجه اولیای خدا نیز بوده است. یکی از دلایل قداست آن را می توان اینگونه بیان کرد: هر موجودی برای زنده ماندن ناچار است جان موجود دیگری را بگیرد. اما زنبور عسل نه تنها این کار را نمی کند؛ بلکه فرآورده تولید شده توسط آن، در نجات جان انسانها نقشی بسزا را ایفا می نماید.
استفاده و پرورش این محصول در ایران نیز قدمت بسیار بالایی دارد و امروز نیز در جای جای میهن عزیزمان تولید و عرضه می شود. از دماوند تا دامنه های سبلان و از لرستان تا شمال کشور، هر کدام سهمی در تامین عسل کشور دارند. اقتصاددانان معتقدند که رونق تولید عسل در کشور می تواند هم بر سلامت جامعه و هم قدرت مالی مردم و کشور تاثیر بگذارد که امید است در این زمینه، فعالیت های لازم انجام شود.