امکان خرید و همچنین آگاهی از قیمت فروش انواع عسل طبیعی اصل و خالص من جمله عسل های کوهی سبلان ، و سایر فراورده های طبیعی زنبورعسل از قبیل گرده گل، ژل رویال، موم و بره موم از طریق مرکز عسل ایران میسر می باشد.
جهت آشنایی و تشخیص بهتر انواع عسل اصل و طبیعی ،می بایست نسبت به خصوصیات فیزیکی عسل آگاهی بیش تری داشته باشیم که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

قابلیت جذب رطوبت هوا
عبارت است از توانایی جذب رطوبت هوا توسط یک ماده . اصلاح فوق معمولا بوسیله رطوبت نسبی هوا بیان می شود که ماده با آن در حالت تعادل قرار می گیرد . یعنی نه رطوبت می گیرد و نه رطوبت از دست می دهد. عسل اگر در معرض هوایی با رطوبت بیش تر قرار گیرد ، از چنان هوایی رطوبت جذب کرده و چنان چه در معرض هوایی خشک تر قرار گیرد ،آب از دست می دهد. تغییر رطوبت تا زمانی که عسل حاوی مقدار رطوبتی معادل رطوبت محیط شود ، ادامه می یابد. لایه سطحی عسل به تندی رطوبت محیط را جذب می کند.

خرید عسل اصل کوهی

آب جذب شده آرام تر به اعماق ظرف نفوذ می کند. زمانی که عسل در معرض هوای خشک قرار گیرد، رطوبت را به طور آهسته تر از دست می دهد ، زیرا مثل پوست دارای سطح خشک نسبی است. قابلیت جذب رطوبت هوا توسط عسل بیش تر از شربت ذرت یا شربت تبدیل شده است. این قابلیت یک ویژگی خوب برای عسل محسوب می شود و عسل با این خاصیت خود به انواع شیرینی های ساخته شده با عسل امتیاز تازه ماندن به مدت طولانی تر را می دهد. از این خاصیت عسل برای ممانعت از خشک شدن بیش از حد محصولات تنباکو نیز استفاده شده است.

خرید عسل اصل کوهی

رطوبت زیاد عسل را می توان با قرار دادن آن در معرض هوایی با رطوبت نسبی پایین تر کاهش داد. یک روش متداول تر برای کاهش رطوبت عسل شان ، چرخاندن هوای گرم بین شان هاست . قابلیت جذب رطوبت توسط عسل به قدری است که وقتی عسل در یک ظرف شیشه ای درپیچ دار بسته بندی می شود ، قادر است رطوبت را از تکه مقوای موجود در کف درب شیشه ای جذب کند . همچنین اگر بین سطح عسل موجود در یک ظرف کاملا دربسته و درپوش ظرف فضای خالی موجود باشد ، عسل رطوبت هوای موجود در بخش خالی ظرف را جذب می کند.

چسبندگی عسل یا لزجت
عبارتست از مقاومت یک ماده در مقابل جاری شدن. یک عسل بسیار لزج چسبندگی زیادی دارد و به آهستگی جاری می شود . همانند خواص فیزیکی دیگر ، درجه لزجت عسل به ترکیب و مخصوصا مقدار رطوبت آن بستگی دارد. چسبندگی زیاد عسل ، تخلیه ظروف و استخراج عسل از شان را مشکل می کند. همچنین میزان صاف و روشن شدن عسل، شامل ته نشین شدن ذرات و از بین رفتن حباب های هوا را به تعلیق می اندازد. همان طوری که همه زنبورداران می دانند، گرما سبب کاهش چسبندگی عسل می شود. عسل های سنگینی که حدود 14 درصد یا کم تر رطوبت دارند ،با گرم شدن بیش از 30 درجه سانتی گراد روان تر می شوند.


چگالی عسل
عبارت است از وزن حجمی یک ماده و واحد چگالی به عنوان  پوند بر فوت مکعب، پوند بر گالن یا گرم بر میلی لیتر بیان شده است. مشهورترین این واحدها برای عسل پوند بر گالن است. عسلی که در درجه بندی به عنوان عسل تجملی و یا عسل ممتاز شناخته می شود، باید چگالی آن حداقل 11 پوند بر گالن باشد.

رنگ عسل
یک خاصیت قابل مشاهده عسل است و بیش تر تابع درجات مختلف جذب نور با طول موج های مختلف اجزای عسل است . عسل در رنگ های مختلف از واقعا بی رنگ تا قرمز رنگ، زرد ، زرد کهربایی، قهوه ای با رنگ های جزئی قرمز یا سبز(یا با رگه های قرمز و سبز) تولید می شود. بیش تر عسل ها زمانی که به آن ها نور ماورای بنفش بتابانیم، نورهای قابل مشاهده با رنگ های مختلف منتشر می کنند که این خاصیت فلورسانس عسل است.

توسط |2019-09-18T09:18:02+04:306 مهر 1394|دسته‌بندی نشده|0 کامنت

درباره مولف :

گذاشتن کامنت

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.