از طریق مرکز عسل ایران، امکان خرید و فروش اینترنتی و آنلاین انواع فراورده های زنبورعسل از جمله ژل رویال اصل و همچنین آگاهی از قیمت آن ها میسر گردیده است.
از جمله دیگر فرآورده های مهم و بسیار پرخاصیت زنبورعسل، ژل رویال یا همان شاه انگبین بوده که اگر امروزه به فروشگاه های معتبر عسل طبیعی رفته باشید، حتما نام ژل رویال را شنیده اید. آیا می دانید که ژل رویال ماده ای مفید در تغذیه زنبور ملکه بوده که از آن خواص منحصربفرد دارویی و درمانی نیز برای انسان ها بدست آورده اند؟

ژل رویال اصل

آشنایی با ژل رویال

گفتنی است که ژل رویال، مایعی سفید و زرد رنگ با خاصیت ژلاتینی و دارا بودن کلاژن بوده که توسط غدد مغزی موجود در سر زنبورهای کارگر تا تقریبا دو هفته پس از تولدشان تولید می گردد که لاروها در 4 روز اول و زنبور ملکه تا پایان عمر خود، از این ماده ی مفید و منبعی غنی از انواع ویتامین ها و پروتئین ها، تغذیه می کنند.
باید بدانید که آن دسته از لاروهایی که قصد ملکه شدن داشته، تا پایان عمر خود که چیزی نزدیک به 6 تا 7 سال بوده، از ژل رویال تغذیه می کنند که خب می توانند ویژگی هایی چون طول عمر، زیبایی جثه و حتی توانایی بارور شدن خود را مدیون همین تغذیه از ژل رویال بدانند.
اما دسته دیگر از لاروها، پس از 4 روز اول حیات خود، از گرده گل و عسل تغذیه می کنند که خب تفاوت زیادی را با زنبور ملکه داشته و اصلا وظایف گوناگونی را بر جسب سن خود در یک کلنی زنبورعسل، ایفا نموده اند.
لازم به ذکر است که از جمله ترکیبات اصلی ژل رویال می توان به آب، کلاژن، انواع مواد معدنی، ویتامین ها، اسیدهای آمینه، استیل کولین و کربوهیدرات ها اشاره داشت.
اما آیا می دانید که زنبورداران ژل رویال را چگونه به بازار عرضه کرده اند تا به مصرف انسان ها برسد؟ آیا از خواص مصرف ژل رویال، چیزی می دانید؟

ژل رویال اصل

ژل رویال چیست؟

ژل رویال یکی از محصولات جانبی زنبور عسل است که در مقایسه با سایر محصولات زنبور عسل قیمتی بالاتر دارد. هر چه رنگ ژل رویال روشن تر باشد تازه تر است. ژل رویال سالانه تولید محدودی دارد. یکی از دلایل قیمت بالای ژل رویال تولید محدود آن و خواص شگفت انگیز درمانی آن است. ژل رویال در طب سنتی و طب اسلامی برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده میشود.

ژل رویال به دنبال تخم گذاری ملکه زنبور عسل در خانه های کندو عسل تولید میشود. برای برداشت ژل رویال ابزار تخصصی و تجربه کافی لازم است. سالانه مقدار کمی ژل رویال از کندو های عسل برداشت میشود. ژل رویال به کمک وسیله ای به نام شبکه مانع ملکه برداشت میشود. اگر شبکه مانع ملکه در برداشت ژل رویال استفاده نشود ملکه به صورت پراکنده تخم گذاری کرده و ژل رویال به صورت پراکنده در کندو تولید میشود. در این صورت برداشت ژل رویال سخت میشود.

ژل رویال توسط زنبور های پرستار در کندو تولید میشود. این ماده از غده های موجود در سر زنبور های پرستار ترشح میشود. این غده ها پس از مدتی کارایی خودشان را از دست میدهند و تحلیل رفته و دیگر قادر به تولید ژل رویال نیستند. بنابراین زنبور های پرستار بعد از غیر فعال شدن تولید ژل رویال این وظیفه را به نسل جوانتر میسپارند. ژل رویال با نام های شاه انگبین، ژل سلطنتی، ژل شاهانه، غذای ملکه و شیر زنبور عسل نیز معروف است. ژل رویال تمام مواد مغذی برای رشد لارو های زنبور عسل را در خود دارد.. به همین علت به آن غذای ملکه و شیر زنبور عسل گفته میشود.

عرضه ژل رویال و خواص آن

شایان ذکر از جمله ترکیبات موجود در ژل رویال، درصد معینی آب بوده و دذ واقع زنبورداران، ژل رویال را به صورت مایع از کندو عسل خارج کرده و پس از آنکه آب موجود در آن را کشیدن، به صورت خشک شده و پودر، روانه بازارهای فروش نموده اند.
توجه داشته باشید که ژل رویال ماده ای زودفاسد بوده و به همین سبب آن را در جایی به دو از نور و عمدتا در فریز نگه داری می کنند تا فاسد نشده و خواص و ترکیبات خود را از دست ندهد.
امروزه در بازارهای خرید و فروش محصولات زنبورعسل، ژل رویال به صورت پودر خالص، ژل رویال همراه با عسل طبیعی و یا گاها دیده شده که از آن فرآوره هایی چون کپسول ژل رویال به سبب آسانی در حمل و نقل هم موجود بوده است.
به طور کلی مصرف پودر ژل رویال همراه با عسل طبیعی، بهترین طریقه مصرف آن بوده و می تواند خواص ذیل را دارا باشد:

  • درمان مشکلات قلبی و عروقی.
  • درمان مشکلات عصبی و پیشگیری از مبتلا شدن به آلزایمر.
  • ضد سرطان به سبب وجود ماده ای به نام HAD10.
  • ماده ای موثر در درمان نازایی و ناباروی به سبب کمبود تعداد اسپرم.

خرید اینترنتی ژل رویال

بهترین ژل رویال را از کجا تهیه کنیم

این سوال که ژل رویال از کجا بخرم برای خریداران ژل رویال طبیعی یک سوال همیشگی و اساسی می باشد.

با توجه به تقلب و سودجویی هایی که وجود دارد به شما حق می دهیم ه کمی سخت اعتماد کنید.

اما برای انتخاب یک فروشنده ژل رویال مطمئن و حرفه ای، راه هایی وجود دارد.

شما می توانید با بررسی وب سایت آن مجموعه دریابید که آنها چقدر حرفه ای هستند. یا اصلاً اینکاره هستند یا نه؟

در اینجا نیز مجموعه عسل هفت را به شما معرفی می کنیم. این مجموعه با در اختیار داشتن امکانات لازم و زنبورداران حرفه ای یکی از تولیدکنندگان عمده ژل رویال در ایران می باشد.

خرید اینترنتی ژل رویال

خرید اینترنتی ژل رویال

امروزه با توجه به اینکه خرید اینترنتی، مناسب ترین و یکی از اقتصادی ترین روش های خرید بوده، خوشبختانه شما می توانید انواع ژل رویال اصل و خالص را از مراکز معتبر فروش عسل ایرانی خریداری کنید.

همچنین امکان خرید اینترنتی ژل رویال اصل از فروشگاه اینترنتی عسل هفت نیز وجود دارد.

در خرید اینترنتی ژل رویال به این نکته باید توجه شود که شرکت فروشنده آیا شرایط صحیح نگهداری و حمل و نقل ژل رویال را رعایت می کند؟

ژل رویال باید بصورت فریز شده نگهداری و حمل و نقل شود در غیر اینصورت به سرعت فاسد می شود.

 

خرید اینترنتی ژل رویال