ژل رویال اصل ایرانی با عسل چه تفاوت هایی دارد؟ چه خواصی عسل و ژل رویال را از هم متمایز می کند؟ مصرف ژل رویال بهتر است یا عسل ایرانی؟
عسل واژه ای عربی است که در فارسی به انگبین ترجمه می شود. این ماده از دیرباز به عنوان ماده غذایی خوشمزه و مقوی استقاده می شود. عسل ایرانی توسط زنبور های عسل با جمع آوری شهد گل های مختلف تولید می شود. بر حسب نوع شهد، عسل تولیدی نیز رنگ مختلفی خواهد داشت. بنابراین با رنگ عسل نمی توان از کیفیت آن اطلاع یافت.
عسل نیز مانند ژل رویال دارای مواد مغذی فراوان مانند ویتامین ها، چربی، قند، پروتئین و مواد معدنی می باشد و می توان از خواص درمانی آن بهره برد.

ژل رویال
نوعی عسل است که توسط زنبورهای عسل کارگر تولید می شود و یکی از فراورده های کندو می باشد. به ژل رویال شاه انگبین نیز گفته می شود. این ماده در کندو برای تغذیه ملکه تولید می شود. ملکه زنبورها با تغذیه از ژل رویال 5 تا 6 سال می تواند عمر کند. امروزه انسان ها با امید به اینکه این ماده همان اثرات را بر بدن آن ها نیز دارد، ژل رویال را با روش های مناسب از کندو جمع آوری کرده و به مصرف می رسانند. ژل رویال در برخی موارد به صورت مخلوط با عسل نیز استفاده می شود.