آیا مصرف گرده گل، می تواند برای بهبود دیابت و بیماران دیابتی، مفید باشد؟ آیا از دیگر خواص درمانی گرده گل و قیمت آن در بازارهای فروش محصولات زنبورعسل، آگاهی داشته اید؟
امروزه تنها عسل طبیعی و اصل از جمله فرآورده های تولید شده و به فروش رسیده از محصولات زنبورعسل نبوده و اگر به مراکز فروش فرآورده های زنبورعسل رفته باشید، بی شک نام گرده گل را نیز شنیده اید.
بله گرده گل از دیگر فرآورده های ناب تولید شده از دامن طبیعت و جمع آوری شده توسط زنبورهای عسل بوده است که ترکیبی از انواع مواد ویتامینی، انواع مواد معدنی و پروتئین را دارا می باشد و امروزه گرده گل را با نام غذای کامل می شناسند.
گفتی است که خواص گرده گل، تنها برای تغذیه ی زنبورها در داخل کندو نبوده و امروزه زنبورداران با جمع آوری گرده انواع گل ها و عرضه آن در اشکال گوناگون به بازار، توانسته اند نقش فزاینده ای را در ارتقای سطح سلامت انسان ها دارا باشند.
اما همیشه آن دسته از افرادی که هنگام مصرف انواع فرآورده های تولیدی زنبورعسل ترس و دغدغه ای جدی را داشته اند، افراد دیابتی بوده که این مسئله گاها منجر به صرفنظر کردن آنان، از مصرف این محصولات شده است.
حال این سوال پیش می آید که آیا مصرف گرده گل، برای بیماران دیابتی، می تواند مفید واقع گردد؟

گرده گل و دیابت

گفتی است که گرده گل، علاوه بر نقش تأمین غذای زنبورهای نوزاد و به خصوص زنبور ملکه در کندو عسل، می تواند به عنوان یک غذای کامل برای انسان ها نیز لقب بگیرد و امروزه شاهد توزیع گرده گل به صورت گرده گل خالص، گرده مخلوط با عسل طبیعی یا ژل رویال و حتی کپسول هایی از گرده گل، در بازارهای گوناگون، بوده ایم.
محققان به این نتیجه رسیده اند که مصرف گرده گل آن هم به میزان کمتر از 35 گرم در روز، می تواند منجر به کاهش قند در ادرار گردد و گفتنی است که مصرف این ماده ارزشمند، می تواند اثرات مفیدی را در بهبود روند بیماری دیابت، داشته باشد.
شایان ذکر است که مصرف گرده گل علاوه بر درمان دیابت، می تواند موثر در پیشگیری از سرطان پروستات در مردان مسن باشد.
برای تهیه انواع گرده گل خالص ایرانی، می توانید آن را از مراکز معتبر فروش انواع محصولات و فرآورده های ناب زنبورعسل در کشور، بخواهید که می تواند در قیمت مناسبی هم خریداری گردد.
برای آگاهی از وجود مراکز معتبر فروش و قیمت انواع دیگر فرآورده های زنبورعسل، می توانید با کارشناسان معتبر در این زمینه، ارتباط تلفنی و یا ایمیل داشته باشید.