بسیاری از مشتریان می پرسند گرده گل را چگونه مصرف کنیم که در ادامه این مطلب به آن می پردازیم. آیا می دانید که خواص درمانی گرده گل خالص چیست؟
در طبیغت، گرده گلی که بر روری پرچم گل های گیاهان دارویی وجود داشته و به نوعی اسپرم گیاهی محسوب می گردد، از جمله ارزشمندترین ماده ی طبیعی شناخته شده بوده که تنها زنبورهای کارگر توانایی جمع آوری آن را داشته و توانسته اند آن را بپس از ذخیره سازی در پاهای کیسه ای خود، به صورت دانه هایی ساچمه ای شکل، به داخل کندو عسل بیاورند.
گفتنی است که گرده گل در کندو عسل از نقش مهمی برخوردار بوده و بدون آن نوزادان زنبور و لاروها، قادر به ادامه حیات خود نبوده اند و بایستی از این ماده ارزشمند تا پایان عمر خود، تغذیه کنند. بله گرده گل یک منبع تغذیه ای سرشار از انواع مواد معدنی و پروتئین ها برای زنبورهای داخل کندو بوده است و زنبورداران بایستی کلنی های خود را در مناطقی که از گرده گل مطلوبی برخوردار بوده، مستقر نمایند.
اما آیا می دانید که امروزه گرده گل می تواند به عنوان یک مکمل غذایی برای انسان ها، بدون آنکه هیچ عوارضی را داشته، خواص منحصربفرد دارویی و درمانی را دارا بوده است؟ آیا می دانید که چگونه گرده گل باید مصرف شود تا بیشترین تأثیرگذاری را داشته باشد؟

مصرف گرده گل

عرضه و طریقه مصرف گرده گل

شایان ذکر است که امروزه زنبورداران با استفاده از نصب تله گرده گیرهایی در مسیر ورود به کندو عسل، توانسته اند انواع گرده گل خالص و گیاهی را از زنبورهای کارگر جمع آوری کنند. پس از جمع آوری گرده گل، این ماده را خشک کرده و به صورت پودرهای گرمی و در بسته بندی های گوناگون، به بازار روانه نموده اند.
اما باید گفت که میزان مصرف گرده گل و مقدار آن در روز هم به شرایط جسمی مصرف کننده و هم دلیل استفاده از گرده گل و هم ذائقه افراد ارتباط داشته است.
گرده گل را می توان به تنهایی، مخلوط با عسل، به همراه آب میوه و یا محلول در آب مصرف کرد که استفاده از هر کدام از این روشها به سلیقه و ذائقه افراد برمی گردد.
معمولا کسانی که گرده گل را به همراه عسل مصرف می کنند به نسبت 2 به یک یعنی دو قسمت عسل و یک قسمت گرده می باشد که این روش شبیه به مصرف گرده در کندو توسط زنبورها نیز هست. بهتر است گرده گل صبح ها و قبل از صبحانه مصرف شود و معمولاً مصرف آن از یک گرم در روز تا نهایتاً 32 گرم می رسد.
برخی از افراد تمایل دارند که هر روز گرده گل مصرف کنند. این افراد باید توجه داشته باشند که بهتر است مصرف روزانه آنها بیشتر از 6 گرم نشود. چنانچه به دنبال نتیجه خاصی از مصرف گرده گل هستیم، بهتر است زمانی که به نتایج مطلوب دست یافتیم، مصرف آن را متوقف کنیم. علت اصلی این موضوع پیشگیری از تغییر دائقه غذایی افراد است.
همچنین مصرف بیش از اندازه و غیرمعمول گرده گل باعث می شود که در سوخت و ساز بدن اختلال ایجاد شود و یا حتی اثرات مواد دیگر غذایی از بین برود. افراط و تفریط در هر زمینه ای ناپسند است، حتی در مصرف گرده گل.

مصرف گرده گل

خواص مصرف گرده گل

حال که با چگونگی مصرف گرده گل و مقدار روزانه مصرف آن آگاهی پیدا کردید، باید بدانید که به گفته بسیاری از مشاورین تغذیه، مصرف گرده گل خالص همراه با عسل طبیعی، بهترین طریقه مصرف گرده گل بوده و می تواند خواص درمانی مفیدی را دارا باشد.
شایان ذکر که یک گرده گل خالص، دارای ترکیباتی چون، انواع مواد معدنی، انواع ویتامین ها، پروتئین ها به میزان بیش از 35 درصد و اسیدهای آمینه و چرب ضروری بوده که خب طبیعی است مصرف آن بتواند خواص درمانی ذیل را دارا باشد:

  • درمان مشکلات نازایی و ناباروری.
  • تقویت حافظه و ذهن کودکان.
  • درمان بیماری ها و سرطان های مربوط به پروستات.
  • مفید برای درمان کم خونی.
  • بهبود و کنترل علائم دیابت.

آنچه که مبرهن بوده، عدم خرید گرده گل های آلوده توسط برخی از عرضه کنندگان ناشناخته بوده و به همین سبب توصیه شده تا همواره یک گرده گل خالص، از مراکز معتبر خریداری گردد. در حال حاضر شما می توانید با ارتباط داشتن با کارشناسان و نمایندگان مراکز معتبر فروش محصولات زنبورعسل ایرانی، خریدی تضمینی از قیمت و کیفیت انواع گرده گل عسل داشته باشید.