مهمترین کشورهای مقصد برای عسل صادراتی ایران در سالهای گذشته ترکیه، مالزی، افغانستان، امارات عربی متحده، عمان و عربستان بوده اند که صادر کنندگان فعال در زمینه عسل از طریق صادرات این ماده طبیعی سود سرشاری کسب نموده اند.
تمام نقاط کشور به علت داشتن آب و هوای مناسب و اقلیم مساعد دارای کیفیت بسیار بالایی بوده و با استانداردهای جهانی کاملا مطابقت دارد. ایران با دارا بودن پوشش گیاهی بسیار متنوع استعداد عمل آوری انواع مختلف عسل را به صورت گسترده دارا می باشد. این عوامل باعث شده که عسل ایرانی در اکثر کشورهای دور و نزدیک با اقبال عمومی روبرو شده و مشتریان فراوانی برای خود جلب نماید. بعد از نفت یکی از اقلام صادراتی ایران عسل می باشد که بر اساس آمار اعلام شده توسط گمرک درصد بالایی از ارز آوری کشور سهم صادرات عسل و فرآورده های جانبی آن می باشد. طی سالهای اخیر عمده کشورهای مشتری برای عسل ایران امارات، عراق، ترکیه، افغانستان، مالزی و عمان بوده اند.
صادر کنندگان و فعالان در زمینه ی عسل، نه تنها از صادرات طلای طبیعی سود معقول کسب می نمایند بلکه از طریق ارز آوری، اقتصاد کشور را یاری نموده و نقش مهمی در اشتغال زایی در زمینه زنبورداری ایفا می کنند.

.