آیا می دانید با آسانتر نمودن چگونگی صادرات انواع عسل طبیعی و ناب استان
لرستان به بازار، می توان در راستای حفظ سلامت انسان ها امر مهمی را صورت
داد؟
عسل یکی از انرژی بخش ترین، مقوی ترین و خوشمزه ترین مواد غذایی شناخته شده از زمان های دور تا به امروزه بوده، که همواره مصرف کنندگان و علاقه مندان بسیاری را در سراسر جهان داشته است.
گفتنی است که عسل طبعی معتدل داشته و اگر در طبیعی ترین و ارگانیک ترین نوع خود به مصرف برسد، می تواند با بدن انسان ها سازگاری بیشتری را دا و به آسانی هضم گردد.
با توجه به اینکه مصرف عسلی اصل و کاملا طبیعی، توانسته خواص منحصربفردی را دارا باشد، تولیدکنندگان عسل می توانند با آسانتر نمودن شرایط صادرات این مصحول پرارزش، نقش مهمی را در سلامت جامعه ایفا نمایند.
در حال حاضر در کشور، استان هایی چون همدان، اردبیل، کردستان و اصفهان، تولیدکنندگان معتبری را از عسل طبیعی داشته اند اما آمارها حاکی از آن بوده که استان لرستان، مرغوبترین عسل تولیدی در کشور را دارا می باشد و با تولید بیش از 1000 تن عسل، توانسته جایگاه مناسبی را در صادرات عسل طبیعی بدست بیاورد.
با توجه به اینکه بازارهای فروش عسل، انواع عسل های تقلبی و مصنوعی را به خود دیده، وجود انواع عسل های تولیدی استان لرستان، می تواند دغدغه ای را برای مصرف کنندگان عسل طبیعی و اصل باقی نگذارد.
این تولیدکنندگان توانسته اند با صادرات مستقیم و بدون واسطه، که طبعا قیمت ارزانی را هم شامل می گردد، انواع عسل ناب لرستان را با شرایطی مناسب به بازارهای سراسر کشور صادرات نمایند.