یکی از دغدغه های تولیدکنندگان عسل در ایران، یافتن راهی مناسب برای ارائه محصول خود به بازار مصرف می باشد. یکی از آسان ترین و در عین حال سود آورترین راه های فروش این ماده ی ارزشمند هدایت آن به چرخه ی صادرات است. اما چگونه عسل خود را به صادرکننده بفروشیم؟
تولید کنندگان عسل ایرانی همواره به دنبال یافتن یک سیستم فروش یکپارچه و مطمئن برای توزیع محصولات با کیفیت خود و وارد نمودن آنها به زنجیره ی تامین نیاز بازار، هستند.
عمل آوری عسل در بسیاری از کشور های دیگر، به شکل گسترده انجام نمی گیرد و این موضوع دلیل اختلاف قیمت بالای عسل ایرانی و خارجیست. بسیاری از تولید کنندگان عسل تمایل زیادی به صادرات محصول خود به بیرون از مرز های کشور دارند؛ اما به علت نداشتن آشنایی با امور گمرکی و یا نبود مجوز صادرات، از این سود بزرگ، صرف نظر می کنند.
بهترین پیشنهاد برای تولیدکنندگان عسل این است که با یک شرکت صادر کننده ی معتبر قرارداد ببندند و یا به صورت مقطعی، کالای تولیدی خود را به آنها بفروشند. اما سوالی که پیش می آید، چگونگی برقراری ارتباط با این شرکت هاست.
شرکت های معتبر صادر کننده ی عسل، هم اکنون این امکان را برای تولید کنندگان فراهم نموده اند که به سادگی با یک تماس تلفنی، محصول خود را برای صدور به بازار های جهانی، ارائه کنند. فروش محصولات مختلف عسل با طعم های گوناگون به شرکت های صادر کننده، علاوه بر کمک به رشد اقتصادی کشور، برای تولیدکنندگان این محصول نیز سودرسانی بسیار خوبی خواهد داشت.