عسل گون چه نوع عسلی بوده و چه قیمتی در بازار داشته است؟ آیا می توان
مراکز پخش انواع عسل مخصوص استان لرستان را از برترین توزیع کنندگان عسل در
کشور دانست؟
در حال حاضر نمی توان از نقش بسیاری از مواد گیاهی ارزشمند در سلامت انسان ها چشم پوشی نمود و به جرئت می توان ادعا کرد که عسل یکی از برترین و مناسب ترین مواد غذایی شناخته شده توسط تمامی انسان ها در دنیاست.
عسل فرآورده ای تولید شده از شهد انواع گل ها از دامن طبیعت توسط زنبورهای عسل بوده که امروزه تهیه و مصرف اصل ترین نوع آن با توجه به ترکیبات مفید عسل چون مواد مغذی و انواع ویتامین ها، می تواند در سلامت افراد و درمان بیماری ها بسیار زیاد موثر باشد.
با توجه به اینکه در بازارهای گوناگون فروش عسل، انواع عسل تقلبی و مصنوعی وجود داشته، همواره مصرف کنندگان عسل باید مواردی را هنگام تهیه این محصول بدانند.

چند مورد از نکات مهم در تهیه عسل اصل
متأسفانه به سبب وجود تولیدکنندگان معتبر اندکی در حوزه عسل مرغوب در کشور، امروزه شاهد وجود برخی از انواع عسل های تقلبی و مصنوعی هستید که به طور قطع به یقین مصرف آنها سلامت افراد جامعه را به خطر انداخته است.
حتما امروزه هنگامی که برای تهیه عسل اقدام نموده اید، مواردی چون رنگ عسل و یا شکرک زدن عسل را زیاد شنیده اید که عده ای این عوامل را در تشخیص عسل اصل از تقلبی دخیل می دانند.
اما باید گفت با توجه به اینکه تشخیص اصل و یا تقلبی بودن عسل، تنها در آزمایشگاه های مواد غذایی امکان پذیر بوده، رنگ عسل که بنا به شرایط محیطی تولید عسل متفاوت است، نمی تواند در این امر یاری دهنده باشد.
همچنین باید اشاره نمود که شکرک زدن از نشانه های طبیعی و اصل بودن عسل است و سبب آن وجود مواد قندی در عسل و خاصیت تبلور آن بوده و با قرار دادن ظرف عسل در آب جوش، می توان شکرک موجود در عسل را بر طرف نمود.
بدون شک وجود تولیدکننده معتبری چون استان لرستان در کشور توانسته دغدغه ای را پیرامون تهیه عسلی اصل از میان ببرد، چرا که این استان رتبه اول را در حوزه مرغوبیت عسل دارا بوده است.

عسل گون لرستان
امروزه با توجه به خواص منحصربفردی که از گیاه گون بدست آمده، تولبدکنندگان عسل را مجاب نموده تا از شهد این گیاه نیز برای تولید عسل گون بهره ببرند و این عسل را در دسته انواع عسل دارویی قرار داده باشند که امروزه مناسب برای بیماران کم خونی و دیابتی ها بوده است.
برای آگاهی از لیست قیمت مناسب عسل تولیدی در استان لرستان و موجود در بازارهای کشور، می توانید با کارشناسان در این حوزه در ارتباط مستقیم باشید.