عسل لرستان که مرغوبترین عسل تولید شده در کشور می باشد، توسط مراکز پخش
معتبر در سراسر کشور با قیمت ارزانتر و کیفیت مناسبی عرضه گردیده و مشتریان
دغدغه ی خرید عسل اصل را نداشته اند.
از زمان های گذشته تا به امروزه، عسل را یکی از شفابخش ترین و پرخاصیت ترین مواد غذایی شناخته شده توسط بشر می دانند که توانسته با خواص منحصربفردی که داشته، جایگاه مناسبی را در طب سنتی و سبد خرید انسان ها داشته باشد.
شایان ذکر است که عسل سرشار از انواع مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، منگنز و انواع ویتامین ها مانند ویتامین C، K، تیامین، اسیداسکوربیک و ریبوفلاوین بوده و دارای انواع قندهای منوساکاریدی چون ساکارز، گلوکز و فروکتوز می باشد.
عسل را ترکیبی محلول در آب اما غلیظ می دانند که به سبب همین دارا بودن درصد معینی آب در ترکیباتش، یکی از سخت فاسدترین مواد غذایی نیز شناخته شده که امر نگهداری، حمل و نقل و صادرات آن را آسان نموده و امروزه یکی از تجارت های پرسود تلقی گردیده است.
اما آیا می دانید عسل در صورتی می تواند خواص منحصربفردی را دارا باشد که در در اصل ترین و طبیعی ترین نوع خود تهیه و مصرف گردد؟
بله باید گفت که عسل طبیعی، می تواند خواص دارویی و تغذیه ای مناسبی را دارا باشد و امروزه مصرف آن به بیماران گوارشی و افراد دارای کم خونی توصیه گردیده است.
در راستای سلامت افراد با مصرف عسلی طبیعی، تولیدکندگان عسل در استان لرستان، توانسته اند با دارا بودن تجهیزات آزمایشگاهی و تست مرغوبیت و کیفیت عسل تولید شده، عسل اصل و شناسنامه دار را روانه بازارهای فروش نمایند.
بدون شک تهیه عسل از مراکز پخش داری گواهینامه اعتبار و ارائه عسل ارگانیک و شناسنامه دار، می تواند عسلی ناب و پرخاصیت را برای مصرف کنندگان جدی عسل به همراه داشته باشد و در این صورت است که قیمت مناسبی هم شامل آن می گردد.