گرده گل یکی از اصلی ترین غذای زنبورهای عسل به حساب می‌آید و دارای ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی است که می توانند نیازهای غذایی زنبورها را تامین کنند.

گرده های گل در طبیعت به میزان زیادی یافت می شود و دارای سایزهای مختلفی هستند که کوچکترین آنها به اندازه یک هزارم میلیمتر و بزرگترین آنها به اندازه دو دهم میلیمتر هستند. علاوه بر این ویژگی‌ها گرده‌های گل رنگ های متنوع از زرد کم رنگ تا قهوه ای را شامل می شوند.
یکی از اصلی ترین غذای زنبورهای عسل بعد از فرآورده‌ های مانند عسل و عسلک گرده گل است که بسیار می‌تواند نیازهای غذایی زنبور عسل را فراهم کند.
زنبورهای عسل گرده های جمع آوری شده خود را به داخل کندو می آورند و به وسیله آنها لاروهای موجود در کندو را تغذیه می‌کنند یکی از حیاتی ‌ترین مواد غذایی برای لارو ها می تواند محسوب شود.
البته در حال حاضر مواد غذایی مختلف جانشین گرده گل کرده اند اما اگر بخواهید از آنها استفاده کنید باید برای مدت زمان کوتاهی این مواد را جانشین گرده گل کنید در مدت زمان طولانی کمبود گرده می‌تواند مشکلاتی را به بار بیاورد.
گرده های گل تمام نیازهای غذایی زنبور های عسل را در خود جای داده اند به همین دلیل یکی از اصلی ترین غذای زنبور ها حساب می آیند.