امروزه وجود نمایندگی های معتبر پخش انواع لوازم پیشرفته و مورد نیاز برای زنبورداری و لباس کار مخصوص این امر، نگرانی را برای تهیه این لوازم از میان برده است.
در حال حاضر به جرئت می توان ادعا نمود که یکی از تجارت های مهم و پرسود در جوامع گوناگون بشری، تجارت زنبورداری و تولید انواع فرآورده های طبیعی و ناب آن به خصوص عسل طبیعی و پرخاصیت بوده است.
اما همواره هر کاری نیاز به یک سری تجهیزات و لوازم تخصصی و مورد نیاز داشته است که این مسئله به خصوص در امر زنبوردارِی، نیاز به وجود یک نمایندگی پخش معتبر داشته تا افرادی که تازه وارد در امر زنبورداری هستند، دچار سردرگمی نگردند.
بسیاری از افراد، هنگامی که می خواهند شروع به حرفه ای نمایند، در ابتدای کار نیاز به مشورت هایی در خصوص تهیه لوازم مورد نیاز داشته اند و به طبع خواهان این امر بوده که با اقتصادی ترین روش ممکن، فعالیت و حرفه ی خود را آغاز نمایند.
شاید بتوان گفت که پرورش زنبورهای عسل، که فرآیند پیچیده ای را در تولید انواع فرآورده های طبیعی داشته، نیاز مبرم تری به وجود مشاوره هایی در خصوص چگونگی تهیه انواع لوازم تخصصی برای پرداختن به این حرفه را داشته است.
لازم به ذکر است که این امر در استان هایی که با رونق خوبی در زمینه تجارت زنبورداری مواجه هستند، امری دشوار نبوده و همواره وجود نمایندگی های معتبر زیادی را در این استان ها شاهد بوده اید که تنها مسئله، شناخت معتبرترین آنها بوده است.
اما در استان هایی که امر زنبورداری رونق چندانی نداشته، برای افرادی که علاقه مند به امر هستند، وجود یک نمایندگی معتبر که امکان خرید به شیوه اینترنتی را فراهم آورد، می تواند بهترین راهکار برای آن دسته افراد تازه وارد در این حوزه باشد که می توانند خریدی آسان را تجربه نمایند.
حال آیا می دانید که کدام یک از انواع لوازم تخصصی برای امر زنبورداری در نمایندگی های معتبر پخش آن در سراسر کشور، به فروش می رسند؟

لوازم زنبورداری و کاربردهای آن

در ابتدای امر همه شما می دانید که برای حفاظت در برابر نیش زنبورهای عسل، باید لباس کار مناسبی تهیه گردد. این لباس کار که عمدتا سفید رنگ و از جنس پارچه می باشد، قابلیت پوشش تمامی بدن تا گردن و گلو را داشته که می تواند همراه با دستکش های مخصوص، چکمه و یک عدد کلاه توری با قابلیت تنظیم متناسب با سر افراد باشد.
وسیله ی دیگری که در زنبورداری مورد استفاده قرار گرفته، وسیله ای با نام دودی بوده که با بخاری که از آن حاصل شده، زنبورهای عسل را از وجود زنبوردار بر سر کندوهای عسل آگاه می سازد تا در زمان برداشت عسل، زنبورداران با نیش کمتری مواجه گردند.
اهرم فلزی، کاردک و برس مخصوص نیز از دیگر لوازم مورد نیاز برای نظافت کندوها، برس نمودن زنبورها، جابجایی درب کندوهای عسل بوده اند.

لوازم پیشرفته زنبورداری

دستگاهی به نام اکستراکتور، همانطور که در شکل زیر ملاحظه می فرمایید، امروزه در دو نوع برقی و دستی موجود بوده و برای استخراج عسل مورد استفاده قرار می گیرد.

لوازم پیشرفته زنبورداری

و بسیاری دیگر از انواع لوازمی چون چنگال مخصوص، فقس ملکه، تخته موم دوز و انواع کندوهای عسل که امروزه جدیدترین نوع آن ها شامل کندوهای چوبی و پلاستیکی بوده است.
با ارتباط داشتن با نمایندگی های معتبر پخش انواع لوازم و لباس کار مخصوص زنبورداری، می توانید ضمن مشورت هایی جهت چگونگی انجام زنبورداری جدید و مدرن، انواع لوازم پیشرفته و مناسب زنبورداری را با قیمت مناسب تری خریداری نمایید.