آیا می دانید که نحوه نگهداری ژل گیاهی رویال چگونه بوده است؟ آیا از خواص مصرف آن، آگاهی داشته اید؟ کدام ژل رویال عرضه شده را نباید خریداری کرد؟
همواره این سوال پیرامون خرید محصولات گیاهی وجود داشته که این محصولات، تا چه درصدی خالص و کاملا گیاهی بوده اند و آیا می توانند اثرگذاری مثبتی را در درمان بیماری ها و امراض، داشته باشند یا خیر؟
این سوال، هنگام خرید محصولات زنبورعسل، از جمله سوالات مهمی بوده که همواره مصرف کنندگان آنها، از عرضه کنندگانشان در فروشگاه های معتبر، پرسیده اند که خب به سبب آنکه در سلامت انسان ها نقش موثری داشته، می تواند امری مهم نیز تلقی گردیده باشد.
خب در این مورد خاص، بنظر می رسد که کیفیت، حرف اول را زده و شاید بسیاری از مصرف کنندگانی که خواهان این محصولات برای درمان مشکلات خود بوده اند، اگر بدانند که این محصولات از میزان خلوص بالایی برخوردار بوده و کیفیتی عالی داشته است، حتی هزینه خوبی را هم بابت آن پرداخت می کنند.
اما آیا می دانید که ژل رویال، یکی از این محصولات مهم و پرخاصیت زنبورعسل نام داشته که علاوه بر نقش مهی که در کندو عسل دارا بوده، می تواند خواص مفیدی را برای انسان ها داشته باشد؟ آیا از شرایط نگهداری ژل رویال پس از برداشت از کندو عسل، آگاهی داشته اید؟

خواص ژل رویال

خواص ژل رویال عالی

گفتنی است که ژل رویال؛ ماده ای ژلاتینی و تولید شده توسط غدد مغزی موجود در سر زنبورهای کارگر نام داشته که با توجه به ترکیباتی سرشار از انواع مواد معدنی و ویتامینی، به عنوان غذای اصلی زنبور ملکه نام داشته است و علل اصلی طول عمر این زنبورها نیز، به سبب تغذیه آنها از ژل رویال بوده است.
در واقع باید گفت که آن دسته از لاروهایی که قصد ملکه شدن داشته اند، از ژل رویال تا پایان عمر تغذیه می کنند و دیگر لاروها، تا 3 الی 4 روز پس از تولد خود، از این ماده تغذیه کرده و پس از آن، از گرده و عسل، تغذیه می نمایند.
ژل رویال توسط زنبورداران به صورت مایع از کندو عسل خارج شده و امروزه در بازارهای فروش محصولات زنبورعسل، به صورت پودر خالص و یا همراه با عسل طبیعی عرضه گردیده است.
اگر ژل رویال کاملا خالص و مرغوب تهیه و مصرف گردد، می تواند خواص مفید دارویی و درمانی را داشته باشد که در ادامه به برخی از آنها اشاره شده است:

  • ژل رویال نقش مفیدی را در درمان مشکلات نازایی و ناباروری دارد.
  • مصرف ژل رویال می تواند در درمان مشکلات عصبی و پیشگیری از آلزایمر مفید باشد.
  • ژل رویال عالی، خاصیت بالای ضدسرطانی را با خود به همراه داشته است.
  • امروزه از ژل رویال در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده شده که می تواند اثرگذاری مطلوبی را در درمان مشکلات پوستی و جوانسازی پوست داشته باشد.

اما آیا می دانید که ژل رویال، ماده ای پرخاصیت اما حساس بوده که شرایط نگهداری خاصی را می طلبد تا فاسد نشده و خواص و ترکیباتش را از دست ندهد؟

نگهداری ژل رویال

در ابتدا با توجه به آنکه متوجه خواص مصرف ژل رویال شدید، باید بدانید که این ماده، ترکیباتی چون، آب، کلاژن، انواع مواد معدنی، ویتامین ها و اسیدهای آمینه را دارا بوده و به سبب آنکه زود فاسد می گردد، بلافاصله پس از برداشت بایستی مورد استفاده قرار گرفته و یا اینکه در شرایط مطلوبی نگهداری گردد.
گفتنی است که زنبورداران، بلافاصله پس از برداشت ژل رویال، آب موجود در آن را خارج کرده و در شرایطی به دور از نور مستقیم و عمدتا در فریزر نگهداری می کنند تا خواص خود را از دست نداده باشد.
بله امروزه در تمامی فروشگاه های محصولات زنبورعسل، ژل رویال بایستی در فریرز نگهداری شده باشد و همواره توصیه شده تا از خرید ژل رویالی که خارج از فریزر نگهداری می گردد، خودداری شود.