آیا می دانید که گرده گل، یکی از بهترین مواد موجود در طبیعت بوده که با توجه به ترکیباتی که داشته، مصرف آن می تواند در بهبود دیابت و تنظیم قند خون افراد دیابتی، موثر باشد؟
امروزه عوامل بسیاری سبب شده تا متأسفانه درصد افرادی که مبتلا به بیماری دیابت هستند، افزایش پیدا کرده باشد و این افراد را با نگرانی های جدی پیرامون کنترل قند خون خود، مواجه نموده است.
حتما می دانید که بیشتر غذاهایی که انسان مصرف می کند، در بدن تجزیه شده و تبدیل به گلوکز می گردد که نوعی قند است. گلوکز از طریق ماده ای به نام انسولین موجود در بدن انسان، وارد سلول های بدن شده تا انسان بتواند مقدار انرژی کافی را برای انجام فعالیت های روزانه خود داشته باشد.
اما افراد دیابتی به سبب آنکه نمی توانند انسولین کافی را بسازند، گلوکز که از راه خون به سلول های بدن وارد می شد، در همان خون باقی مانده و سبب شده تا این افراد مقدار کافی از انرژی را بدست نیاورند.
اما آیا می دانید که تنها راهکار مبارزه با بیماری دیابت، توجه داشتن به تغذیه و گنجاندن مواد غذایی مفید در برنامه غذایی انسان ها بوده است؟ آیا می دانید که گرده گل می تواند در کنترل علائم مربوط به بیماری دیابت در افراد، موثر باشد؟

گرده گل دیابت

مصرف گرده گل برای دیابتی ها

یکی از ارزشمندترین موادی که در طبیعت وجود داشته، گرده گل موجود بر روی پرچم گل های گیاهان بوده که توسط زنبورعسل از روی گل های گوناگون جمع آوری شده و به صورت دانه هایی در پاهای کیسه ای آنها ذخیره و به داخل کندو آورده شده است.
گرده کل خالص و مرغوب، ماده ای سرشار از انواع ترکیباتی چون؛ کربوهیدارات ها،  انواع مواد معدنی، ویتامین ها و اسیدهای آمینه بوده که زنبورداران این ماده را توسط نصب تله گرده گیرهایی جمع آوری و به صورت پودر، روانه بازارهای فروش نموده اند.
گفتنی است که آزمایشات گوناگونی نشان داده که مصرف گرده گل، می تواند در تنظیم قند خون و کاهش میزان قند موجود در ادرار بیماران دیابتی بسیار زیاد موثر باشد و همواره توصیه شده تا افراد دیابتی، روزانه مقدار کافی از پودر گرده گل را همراه با مقداری آب میل کنند.
نکته مهمی که پیرامون مصرف گرده گل وجود داشته، تهیه خالص ترین نوع آن از مراکز فروش معتبر بوده، چرا که در برخی از بازارهای فروش، شاهد عرضه انواع گرده های آلوده بوده ایم که مصرف نکردن آن خیلی بهتر از مصرف کردن گرده گل آلوده می باشد.
خوشبختانه امروزه در مراکز فروش معتبر انواع محصولات ناب زنبورعسل ایرانی، انواع گرده گل خالص و مرغوب با قیمت مناسبی به عرضه رسیده که شما می توانید برای خرید آن، با عرضه کنندگان معتبر، در ارتباط باشید.