آیا می دانید که عسل طبیعی یکی از فرآورده های ارزشمند زنبورعسل بوده و مصرف آن به همراه لیمو، می تواند خواص درمانی فوق العاده ای را برای درمان سرماخوردگی و آنفلونزا داشته باشد؟
قطعا اگر شما هم تا به امروزه از عسل طبیعی مصرف نکرده باشید، با شنیدن خواص آن از مصرف کنندگان جدی عسل و یا خواندن این خواص در سایت های معتبر، حتما علاقه مند به مصرف عسل طبیعی شده اید و یا حتی عسل را در برنامه غذایی خود به عنوان یک داروی گیاهی، گنجانده اید.
به جرئت می توان ادعا کرد که امروزه بشر ماده ای ارزشمندتر و مقوی تر از عسل طبیعی را نشناخته و اگر این ماده در خالص ترین نوع خود تهیه و مصرف گردد، می تواند خواص منحصربفرد دارویی و تغذیه ای را برای انسان ها داشته باشد و به طور قطع به یقین می توان گفت که وجود آن در برنامه غذایی انسان ها، بیش از گذشته احساس گرده است.
اما خب همواره خرید عسل اصل و 100 درصد خالص، از جمله نگرانی ها و دغدغه های عمده مصرف کنندگان عسل بوده و خب وجود انواع عسل های تقلبی و مصنوعی که ارزش صفر درصدی در برابر خواص یک عسل طبیعی داشته اند، به افزایش این دغدغه در میان مصرف کنندگان، دامن زده و شاید یکی از دلایل نخریدن عسل همین مسئله باشد.
اما باید گفت که امروزه با وجود تولیدکنندگان معتبری در کشور، خوشبختانه می توانیم در بازار عسلی اصل و درجه یک را پیدا کنیم که خب لازم است تا تحقیقات بیشتری پیرامون این مراکز صورت بگیرد. اما لازم به ذکر بوده که در حال حاضر، استان هایی چون همدان، لرستان، اردبیل و خوزستان را از جمله تولیدکنندگان معتبر عسل ایرانی بدانیم.
یک عسل طبیعی ماده ای سرشار از انواع ویتامین ها، پروتئین، مواد آلی و مواد قندی ساده مونوساکاریدی چون گلوکز و فروکتوز بوده که امروزه مصرف آن برای درمان بسیاری از بیماری ها، مورد توصیه اکثر مشاورین تغذیه و گوارش قرار گرفته است.
حال آیا می دانید که مصرف عسل طبیعی به همراه برخی از مواد دیگر مانند لیموی تازه و ترش، توانسته از خواص بیشتر و تأثیرگذارتری برای انسان ها برخوردار باشد؟ آیا از می دانید که عسل و لیمو، درمان کننده سرماخوردگی و آنفلونزا می باشد؟

عسل طبیعی

عسل طبیعی و لیمو

همانطور که متوجه ترکیبات موجود در یک عسل طبیعی شدید، باید گفت که امروزه بسیاری از متخصصین و حتی پزشکان، مصرف عسل طبیعی همراه با دیگر موادی چون، دارچین، شیر و به خصوص لیوی تازه را توصیه نموده اند که خب می تواند اثرات بیشتری را در درمان بسیاری از بیماری ها داشته باشد.
گفتنی است که شایع ترین بیماری که در فصل زمستان بیشتر افراد جامعه به آن مبتلا می گردند، بیماری آنفلونزا و یا همان سرماخوردگی بوده که خب به سبب کمبود ویتامین و یا کاهش مقاومت بدن، بروز پیدا نموده و همواره کسلی و بی حالی را برای افراد به همراه داشته است.
اما باید گفت که مصرف عسل طبیعی به همراه مقداری کافی از لیموی تازه، می تواند علاوه بر افزایش انرژی، در درمان آنفلونزا و آبریزش بینی بسیار زیاد موثر باشد و همواره مصرف آن در دوران سرماخوردگی، توصیه شده است.
شایان ذکر که در رژیم غذایی بسیاری از ورزشکارانی که به دنبال چربی سوزی و افزایش نشاط در تمرین خود بوده اند هم، مصرف عسل طبیعی به همراه لیموی ترش توصیه شده است.
اما یادتان باشد که این عسل، باید کاملا خالص و طبیعی باشد تا بتواند هم دارای ترکیبات خاص و هم از خواص دارویی بی نظیری برخوردار باشد. در حال حاضر شما می توانید با ارتباط داشتن با مراکز فروش معتبر عسل ایرانی، انواع گونه های عسل دارویی را با قیمت خوبی خریداری کنید و ضامن سلامت خود و خانواده تان باشید.